Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Egy világ omlott össze...

2012.04.19. 13:50 | BlackSheep89 | 20 komment

Tudom, ez megy már régóta, de nekem még teljesen friss az élmény: A Mass Effect befejezése... Hát emberek, ez bizony... EPIKUS NAGY ÉGÉS VOLT!!! EKKORA UNIVERZÁLIS MÉRETŰ BALFASZSÁGOT NEM LÁTTAM MÉG SOHA ÉLETEMBEN!!! HOGY LEHET EGY ENNYIRE REMEK TRILÓGIÁT ILYEN POCSÉKUL LEZÁRNI??? SZÉGYEN!!!

Nem akarok spoilerezni, de szerencsére nem is kell. Aki végigjátszotta, tudja miről beszélek, aki nem, az meg úgyis hallott róla, hiszen az egész net tele van - teljesen jogos - felháborodással videók, cikkek, kommentek formájában. A rajongók átverve, megalázva, seggberúgva érzik magukat, és így vagyok én is.

Ajánlom, hogy igazak legyenek a pletykák, és tényleg adjanak ki egy DLC-t, ami majd a VALÓDI befejezést tartalmazza, mert ez nem méltó egy ilyen epikus játékhoz. Van egy elmélet valami Inception-szerű dologról, amiben én is hajlamos vagyok hinni, és ha ez igaz, akkor hajlandó vagyok megbocsájtani, de akkor sem értem, miért nem lehetett volna ezzel együtt az igazi befejezést is beleágyazni a játékba. Úgy lett volna igazán ütős, egy jó kis csavarral a végén.  na jó, egy kicsit mégis muszáj spoilereznem:

SPOILER!
Végigviszek három játékot, beleölve vagy 200 órát, építem a karakterem, kemény döntéseket hozok, mindezt azért, hogy a végén eldönthessem, milyen színű robbanásban pusztuljon el az egész galaxis??? Ez valami rossz vicc???
SPOILER VÉGE!

Ajánlom, hogy kiadják azt a DLC-t, különben esküszöm elmegyek Amerikába és felgyújtom a Bioware épületét. Biztos lesznek páran, akik állják a benzinpénzt...

Találtam két videót, amik nagyon precízen, részletgazdagon - és meglehetősen visszafogottan - elmagyarázzák, miért is bukik meg minden létező fronton ez a befejezés (angoltudás ajánlott)

 

Egyelőre ennyi, este pedig beszámolok a filmről, amit olyannyira előre megutáltam, hogy ezek után csak kellemesen csalódhatok!

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr94461001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaben No.1 2012.04.19. 14:58:03

Csak nem a Csatahajó? :O

Blaine 2012.04.19. 15:10:57

Blacksheep nem is tudtam,hogy nézel Angry Joe-t. Ezek szerint nem kell ledarálnom az Indoctrination theory-t (az az inception-ös dolog)Vannak rá utalások a játékban egész végig és nekem tetszene is de amennyire én tudom a DLC csak a tartalom kibővítésére szolgál nem a befejezés átírására.Amúgy amellett,hogy összecsapottnak, hatásvadásznak és primitívnek tűnik a befejezés tele van logikai bakikkal is. Szóval örülök,hogy nem én vagyok az egyetlen akit felcseszett.A nyomor társas lény :) Tényleg ezen felbozdulva nem csinálsz egy top 10 legszarabb befejezés videót?

A Hülyék Pörölye 2012.04.19. 16:30:21

Állom a benzinpénzt? Inkább menjünk ketten tesó :D
Én a szintézist választottam, már akkor azt mondtam, bazz, biztos a legbénábbat választottam, de neeeem...

lagzilajcsiforever 2012.04.19. 17:34:47

Érdekes az Otherworld más kép gondolja :
www.youtube.com/watch?v=AIKogYVR7b8

mondjuk a kommentelők is neked adnak igazat
(amúgy a spoiler-es szöveget nem innen csortad ?)

Callinicus 2012.04.19. 18:25:46

Hát ezt kár volt végigolvasnom, spoiler. :( Tudom volt figyelmeztetés, de akkor is.

Én nekem nem bírja a gépem a mass effecteket, kaptam kölcsön gépet amivel játszhatok, most viszem végig az 1-et hétvégéig van időm a 2-re és a 3 még meg sincs. :( Egyébként akármi is legyen a vége - elpusztul a galaxis? Király! ^^ Shepard meghal? Király! A Reaperek győznek? Király! A biológiai életformák győznek? Király! Ha valaki ezt így írta meg, akkor az utolsó dolog amit tenni lehet, hogy az ember felháborodik, mert nem tetszik a vége. Hacsak nem logikátlan valamiért nagyon, de csak azért mert mást vár az ember, még nem lesz az. :( Hiszti. A fent felsoroltak mindig logikus végkifejletek, ahogy az írók kitalálták, úgy van és kész. A Rómeó és Júlia eredeti előadásaiban is követelték a főszereplők feltámadását a kedves, - kultúrált - nézők, mégsem jött el, mert egy szakállas bácsi aztat úgy írta meg és kész. - én biztos elégedetten teszem le a játékot, hacsak nem logikátlan. Márpedig simán elbírom képzelni logikus végkifejletnek, hogy kihal a minden, ha mondjuk vele halnak a reaperek is. (Ez egy hirtelen elmélet, az eddigi fél tonna spoiler alapján amit az arcomba kaptam. :()

Nossaj 2012.04.19. 20:10:05

Nem a Biowaret kell felgyújtani hanem az EA-t. Ha ők nem lennének a Bioware biztos nem adta ki volna a játékot márciusban.

(Bioware got indoctrinated by rEApers)

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.04.19. 20:17:12

@lagzilajcsiforever: Nem, csak nekem is pont ugyanaz volt az érzésem amikor megláttam a végét.

@Callinicus: A három befejezés közül egyiknek sincs értelme. Javaslom, nézd meg a videókat, amiket kiraktam, mert tökéletesen összefoglalják, miért és hogyan megy homlokegyenest szembe a ME3 utolsó 10 perce öt év fáradságos és lelkes munkájával. Semmi de semmi köze az előzményekhez, sem történeti, és főleg nem stílus szempontjából, és teljesen tönkreteszi az összhatást.

M@X. 2012.04.19. 21:04:46

hát szerintem jó volt nem kel mindennek cukor mázos amerikai happy endel zárulnia így volt jó

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.04.19. 21:30:45

@M@X.: Nem a happy end hiánya volt a baj, hanem az az elképesztő mértékű hanyagság és következetlenség, ahogy a finálét kezelték.
SPOILER SPOILER SPOILER
Ott van a War Room, ami feljegyzi hogy hány flotta (FLOTTA!!!) van a szövetségeseid között, hogy hány tábornok, hány tudós, hány hajó mittudomén. Én hülye gyűjtöm az embereket hogy minél több legyen, erre fel a finálé teljesen tök ugyanaz, ha 10 emberrel mész, akkor is, ha 10 000-rel, akkor is. A tetteid pedig abszolúte semmiféle kihatással nincsenek a fináléra. Teljesen mindegy, hogy a játék mely pontján mit csináltál, hogyan reagáltál, mennyi melléküldetést csináltál, mennyi csapattársad maradt életben. Ez egy ostoba, olcsó baromság, ami homlokegyenest szembemegy a sorozat addigi koncepciójával. És ráadásul eszméletlen logikai bakik tömkelege van benne, amiket még címszavakban felsorolni is sok lenne. Micsoda baromság már az, hogy az utolsó 10 percben behoznak egy új főgonoszt???
Én nem bántam volna, ha sötét tónusú a befejezés, sőt! Nagyon nem örültem volna egy happy endnek, de ahogy az szinte mindenhol elhangzott: lennie kellett volna, mint választható opció, hogy a játékos úgy érezze van beleszólása a dolgokba. Hogy úgy érezze, Mass Effecttel játszik! Ez volt az egész játék lényege a legeslegelejétől fogva!!!

Ez egy kegyetlen átverés, amit éppen azokkal az emberekkel műveltek, akik a legnagyobb bizalmat szavazták meg. Még h jön is az a bizonyos DLC, ez akkor is végtelen pofátlanság.

A Hülyék Pörölye 2012.04.19. 22:00:21

@BlackSheep89: Ezt szerintem nézd meg, most találtam, és lehet hogy van értelme az egésznek (bár így is egy misztikus baromság..)
www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

A Hülyék Pörölye 2012.04.19. 22:34:28

@BlackSheep89: Ha úgy van, ahogy a videóban mondták, akkor epikusan zseniális! (szubjektív)

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.04.20. 06:52:10

@A Hülyék Pörölye: Igen, ez az az Inception-szerű elmélet. És egyébként maga az ötlet szerintem is nagyon jó, sőt! Remek csavar lehetett volna a történet végén... ha utána befejezik rendesen. De ez elmaradt, és így nincs is rendesen lezárva.

Koira 2012.04.20. 11:00:28

Az endinggel kapcsolatban teljesen olyan érzésem van mintha a készítők az utolsó héten csaptak volna a homlokukra, hogy "Hinynebazzeg! Ennek még nincs is meg a vége!" és gyorsan berángattak valami random idegent az utcáról, aki azt se tudja hogy mi az a Mass Effect és megírta ezt a pompás végkifejletet.
Tényleg nem a happy end hiánya volt a legnagyobb probléma (de ahogy a videóban is mondák, miért ne?!, nekem is volt egy olyan végigjátszásom amiben tiszta paragon voltam, csak azért hogy láthassam a disney féle befejezést is *hahh én kis naiv*), hanem az hogy a készítők még egy epilogust se voltak képesek odahányni a végére, hogy akkor most mi történt a többi csapattaggal/ flottával/ néppel. Ehelyett az arcunkba tolják, hogy Shep hős lett (nem mintha ez újdonság volna) és vedd meg a DLC-ket.
Az indoctrination theory meg tényleg nagyon jól hangzik ha igaz, de ezt is a fanok okumlálták ki, hogy valami értelmet adjanak az egésznek. Ha egy befejezést ennyit kell magyarázni akkor ott vagy a több tízezer rajongóval vagy magával a végkifejlettel van a baj.
Meg ezek a war assettek is... Énis gyűjtöttem őket mint a hülye, remélve hogy valami olyasféle módon kell majd használni mint a 2 végén a csapattagokat, hogymajd okosan kikell nekik osztani a feladatokat és ha rosszul döntök akkor nagyon sokan elhaláloznak majd. Hát majdnem... Meg hogy ezektől függ hogy milyen endinget kapsz?! (mármint hogy azt a minimális eltérést ez határozza meg SPOILERShep fellélegzik/ a relék legyalulják még az organikus életformákat is vagy nem).
Azért még reménykedek ebben a DLC-ben, mert ugyan új endingeket nem kapunk és átírni se fogják ezt a borzalmat, de énmár annak is örülni fogok, hogyha értelmet tudnak oktojálni ebbe a kavarodásba.

tiltsmegint 2012.04.20. 11:23:41

kit érdekel hogy neked nem tetszett a mass effekt játék te agyhalott gyökér ????????????

Cs@tLós 2012.04.20. 16:49:46

Én most mint noob írok be, olvastam már én is sok helyen, hogy mennyire elrontották. Ugyanakkor külső szemlélőként csak az alapsztorit nézve ez egyáltalán nem rossz ötlet és nem is új koncepció, hogy tökmindegy mit csinálsz, lesznek dolgok amiket nem befolyásolhatsz, és lesznek amit igen. Nekem úgy tűnik, hogy itt az akart vna a csavar lenni, hogy pont a végkifejletet nem befolyásolhatod...de ezt sztem meg lehetett vna oldani epikusan, de ez úgy látom nem sikeredett.
Ott a shadow of colossus ahol (SPOILER) azt hiszed, hogy jót teszel azzal, hogy lemészárolod az óriásokat, hiszen ezt sugallja az "isteni hang", vmit cserébe a halott bnőd is feléled majd. Mondjuk azért gyanús hogy ha ez jó, akkor miért gyászzene szól minden egyes óriás halála után...aztán a végén kiderül, hogy a mészárlásoddal létrehoztál újra vmi ősgonoszt, ami a te lelkedet zabálja miközben vmi óriás mutáns gonosz istenné változol...napersze emiatt meg kell halnia a főhősnek.
És hogy még 1et behúzzanak a készítők, 1 vortex húzza a főhőst 1 terem közepe felé, és nyomkodhatod az 1ik gombot, amivel azt hiszed hogy még megmenekülhetsz, de nem...a végén kavarog azért az emberben, hogy ezért agyaltam hogy hogy nyírjam ki az óriásokat, hogy aztán 1 hatalmas tragédia legyen belőle? De mégsem akart senki gyújtogatni, mert kegyetlenül epikus az egész befejezés, hiszen a halott leányzó tényleg feléled...az életedet adtad, hogy ő élhessen. Képileg is gyönyörű az egész.

Na, gondolom ez az ami nem sikerült a mass effect-nél. Nameg ha ez még logikában is ellentmond az egésznek, persze, hogy seggberúgva érzi magát az ember :S

Cs@tLós 2012.04.20. 17:16:20

Így a videót elnézve nekem az jutott eszembe, hogy az lehetett vna 1 nem happy endinges de epikus befejezés, ha megint több döntésed van (nem ilyen álca jellegű), és tökmindegy mit választasz, akkor is tragédia a vége, de minden esetben máshogy, tehát lenne több teljesen különböző ending, ami ráadásul logikailag is beleillik. Sztem nem tudták lezárni, megunták az agyalást, úgyis ott a határidő, nesztek, ezt kapjátok.

Cs@tLós 2012.04.20. 17:54:54

Összeflood-olom a posztod :P Csak most néztem meg az inception-féle vonalat, és sztem tökéletes, csak 1 gond van vele...elvileg úgy kellett vna (sztem legalábbis) a sztorit vezetni, hogy vmi sejtése erről legyen már az embereknek miközben játszanak, ne 1 db játékosnak essen már le 200-as IQ-val, hogy jaaaa, ez épp mindfuck real time, és főleg hogy mit szimbolizálnak a szinek v. az illúzióban megjelenő alakok...ez az 1 baj van vele. De gyanús, hogy rájött a megoldásra, hiszen csak 1 ending van, ahol a pasas fellélegzik...a többiben nincs ilyen.

Másrészt vmit lehet, hogy én nem értek, mivel nem ismerem a sorozatot, csak magát a sztorit nagyon felszinesen, de a nagypapa hogy mesél a kiskölyöknek shepard-ről, ha az egész galaxis elpusztult és mindenki odaveszett?
Másik amit nem értek, (hogyha nem vesszük a mindfuck inception vonalat) hogy az átlátszó kiskölyök azt mondja, hogy ha belefut a sugárba akkor minden SZINTETIKUS életformát elpusztíthat. Szal tonképpen akár happy ending is lehetne a vége ha úgy vesszük...bár nemtom milyen organikus életforma éli túl ezeket a robbanásokat. Mindegy, olyan "találd ki magadnak, hogy mi tetszik" jellegű lett a vége.

A Hülyék Pörölye 2012.04.20. 20:43:15

@BlackSheep89: Vagy lehetett volna közérthetőbb...

Laronil 2012.04.22. 11:24:10

A Biowarenek hatalmában állt mindig is a tökéletes scifi megteremtése. Ha megvizsgáljuk a körülményeit a kiadásnak, megfigyelhetjük, hogy januárban jött - márpedig ilyenkor nem igen szoktak játékok kijönni. Az EA games erőltette, hogy az első 'üzleti negyedév'-ben is legyen profit mert fakkjú.

Én azzal próbáltam magam dührohamaim közepette nyugtatni, hogy bár az ending olyan volt amilyen, az út és a kaland az szép volt és jó volt. Azt élveztem. Jó volt a mese, jó volt az élmény. Félelmetesen jól volt felvezetve az egész, a három részen át. Bolygókat fedezhettem fel, epikus csatákban harcolhattam stb. Ez persze semmilyen szinten nem mentség a Biowarenek és az EA-nak. Mármint inkább az EA-t bántanám kissé: Mivel a zsé az ő kezükben van, onnantól kezdve úgy befolyásolják a dolgokat, ahogy nem szégyellik.

Példa erre: Star Wars: The Old Republic. Én előfizetője vagyok a játéknak két hónapja. És azt is úgy adták ki, hogy félkészen. Most jött az 1.2es patch ami olyan featureöket hozott, amit alapból elvártunk volna. Kicsit éreztem gáznak, hogy a játékban kattintgatva megakartam nézni a 'legacy' ablakot. És egy 'coming soon' felirat fogadott. Na neszórakozzunk már!

A játékipar folyamatos színvonalának süllyedése elszomorító.

From gamers to gamers. Hol vagyunk már ettől?:(

Kevés megfelelő színvonalú játékot találunk már. Tudom javasolni mindemellett a Bastion nevű apró csodát, ami megmutatja hogy nem kell 12gigásnak és überhypeoltnak lennie egy játéknak ahhoz, hogy rohadt jó legyen :D
süti beállítások módosítása