Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Borsesz - A film evolúciója

2012.05.30. 10:10 | BlackSheep89 | 21 komment

Címkék: rajongói/vendég videók

Bár a blog témájához nem kapcsolódik, de Borsesz kérésére kiteszem a videóját, mely a film fejlődéséről szól, az 1870-es évek végétől egészen napjainkig, az ezerszer ellőtt, de ezúttal tényleg passzoló Lux Aeterna aláfestésével. Egyet sajnálok: amennyire ütősen indul, a sok régi filmből kiollózott érdekes  jelenetekkel, a végére már a  filmtörténelem szempontjából teljesen érdektelen alkotások is helyet kaptak (Éjszaka a múzeumban, 9, Despicable Me!, The A-Team, Negyedik, Project X, stb.). Jobb lett volna csak a valódi mérföldköveket felsorolni. De ettől függetlenül is igényes munka, grat!

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr844554469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PaleMaggot 2012.05.30. 15:25:02

Jó kis videó, de én pl. hiányoltam a Metropolis-t (1927)...a régiek közül.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2012.05.30. 15:35:10

Mechanikus narancs, Apokalipszis most, Nem vénnek való vidék, A Bárányok hallgatnak.. bár ezeket már leírtam neked korábban Borsesz. :D

Locutus 2012.05.30. 16:19:29

Na akkor kötözködnék egy kicsit. Ez nem a film evolúciója, hanem a látvány és a speciális effektek fejlődése. A kettő nem ugyanaz. A videó második felébe kizárólag csak látványos blockbuster-ek kerültek, mintha csak azt lehetne filmnek nevezni, amiben legalább másfél mázsa cgi-t találni.
Ezen kívül nem igaz, hogy az amatőr videókészítők nem veszik észre, hogy minden második videó alatt ez a zene hallható. Én úgy vagyok vele, hogy ha meghallom, a videót már végig sem nézem.

xx18Rolandxx 2012.05.30. 16:55:23

Kicsit szíven ütött hogy a Requiem egy álomért és az Ördögűzőt kihagytad de amúgy faja kis videó lett! De legalább a Fantázia benne volt ami véleményem szerint Disney hamisíthatatlan mestermunkája!

Nabopolasszar 2012.05.30. 17:23:09

Az elejéből sok kimaradt (az egy vicc hogy az 50-es évekből csak a Godzilla került be), a vége tele van szennyel, a zenétől meg már lassan hányok-nemaz, szeretem csak már a fülemből is ez folyik ki.

koocsoog 2012.05.30. 17:55:33

Tényleg sok klasszikus kimaradt, pl.; Nagymenők, Szárnyas fejvadász, A tégla, Taxisofőr, Dühöngő bika, Szakasz, Keresztapa 2 (jó az 1 benne volt, de én ezt is beraktam volna), Hetedik, Harcosok klubja, Ponyvaregény, 12 dűhös ember, Memento, Tökéletes trükk, Száll a kakuk fészkére, Amadeus, Old boy, A profi, Retenthetettlen, A ravasz, az agy és a két füstölgő puskacső, Ragyogás stb.
Ès szubjektív, de én az Amerikai pitét is betenném.

uccse 2012.05.30. 17:55:37

A videóban szereplő filmek kb 70%-a helyett lehetett volna találni sokkal érdemesebb alkotásokat is.

uccse 2012.05.30. 18:03:50

Most én is el tudnám kezdeni a felsorolást, hogy mi hiányzott, de a Film 120 éve alatt kb 1500-2000 olyan darab készült, amit ha nem rakunk bele valaki hiányolná. Ilyen sok filmből meg nem lehet egy párperces montázst csinálni.
Leginkább az a baj, amit ez előző kommentben leírtam leírtam.

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2012.05.30. 21:53:05

@uccse: @Nabopolasszar: @xx18Rolandxx: @FroG: @PaleMaggot: Valóban, sajnos elég nehéz összeállítani egy ilyen listát, mert az ember ilyenkor sokszor a szubjektív véleménye dönti el az, mik kerülnek bele és mik nem. Elsősorban olyan filmeket szerettem volna beletenni, amik nem mennek a videó kárára. Beletehettem volna több 'nem akció filmet' is, de akkor nem biztos, hogy élvezhető lett volna, főleg ilyen zenével. Amit tudtam és amit szerettem volna, azt beleraktam.

@Locutus: Vizuális szűrés: látvány és CGI. El kell ismernem, tényleg ez volt az egyik szempont, de ott van még a történetvezetés, a forgatókönyv, a díszlet, a hang és zene kombinációja, ami ugyan úgy fejlődött. Ez nem vehető ki a videóból, de szerintem egyértelmű...

@Locutus: @xx18Rolandxx: @Nabopolasszar: Nem igazán értem, miért lenne megkötve bárkinek is a keze a zenéket illetően. Ha valaki fel akarja használni, akkor miért ne tehetné? Csak azért, mert sok más videós is beletette a munkáiba? Mi közöm lenne hozzájuk? A zene tetszett, illet a környezethez és ezt is használtam. Ha nem tudod elviselni, akkor lekapcsolt hanggal nézd végig, persze csak ha érdekel.

A BaaadMovies-osoknak pedig nagyon szépen köszönöm, hogy kitették.

Locutus 2012.05.31. 00:06:19

@Borsesz: Pont, hogy nem vehető ki a videóból, hogy a látványon kívül bármi másra is tekintettel lennél. Plusz a végén a még bemutatásra sem került filmeknél már látatlanban tudod, hogy olyan lesz a látvány, sztorivezetés, díszlet, stb, hogy továbbfejlődik általuk a filmvilág? Nekem annyi jön le, hogy szereted a látványfilmeket, ami nem baj, csak szerinted amiben látvány van, az a film minden egyéb téren is jó. Battleship például miben járult hozzá a film evolúciójához?
A zenéhez annyit tennék hozzá, hogy egy szóval sem írtam hogy nem szabad felhasználni, csak agyonkoptatott, elhasznált, uncsi. Hozzáteszem, nem csak az én véleményem szerint, hanem baráti körömből néhány embernek mutattam a videódat, és volt olyan, aki szerint maga a videó egésszen jó, csak a zene volt számára is már hallgathatatlan.
Annyit még csak, hogy ha nekem kéne a film fejlődést bemutatnom 10 percben, bevallom nem biztos hogy meg tudnám oldani, de sajnos Neked sem sikerült.

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2012.05.31. 00:23:49

@Locutus: Persze, ki ne szeretné a látványfilmeket. Tény, hogy a 2000-es évtől sokat beletettem, de ha belegondolsz pont, hogy az új évezredben jöttek a képbe a CGI munkák. Ha megnézel bármelyik év filmbemutatóinak a listáját, 70%-ban csak látványfilmeket látsz. Ami persze nem azt jelenti, hogy a maradék 30% rossz, vagy mert a látvány miatt nem nézi meg senki. Az a 30% pontosan azért nem került bele javarészt, mert nem találtam hozzá megfelelő klip-et vagy nem illett a képbe a zene, illetve a filmek miatt. Nem hiszem, hogy ki kell emelni bármelyiket is, a választás szubjektív volt, a fent felsoroltak alapján...
Lehet, hogy elcsépelt, de ez passzolt leginkább az összeállításomhoz. Többször amúgy sem fogom használni, az nem az én szokásom, de az túlzás, hogy hallgathatatlan... egyszerűen csak sokszor hallották... én mondjuk napokig tudnám...

Sajnálom, hogy nem sikerült, a későbbiekben tervezgetek egy műfajokra bontást külön-külön videókban. Így több etalon és kötelező darab is felsorolásra kerül majd és ki tudom tölteni azt a 9 percet...

Locutus 2012.05.31. 00:32:38

@Borsesz: Tény persze, hogy sok a látványfilm, amit zabálnak a népek. De ez önmagában nem a film fejlődése, evolúciója. Mondjuk önmagában azt a kérdést sem könnyű eldönteni, hogy azért csinálnak szinte csak látványfilmeket, mert arra megy a nép, vagy azért néznek sokan látványmozit, mert nincs más alternatíva. Azaz Hollywood alkalmazkodik a nézők igényeihez, vagy a nézők kénytelenek beérni azzal amit eléjük tolnak.
Ez egy nehéz, szerteágazó téma, szerintem nem lehet összefoglalni egy rövidke videóban.

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2012.05.31. 00:36:35

@Locutus: A YouTube hozzászólásoknál reagáltam mindenre :)

Polgár Csaba · http://cornersofthegalaxy.blog.hu/ 2012.05.31. 01:50:12

@Borsesz: Bátor vállalkozás volt ez videó és bár nem rossz a videó de szerintem ez egy picit félre sikerült. Maga az alapötlettel nincs gond, sőt a megvalósítás se rossz, a probléma ott kezdődik hogy téma egy picit szubjektív, mivel több szemszögből is lehet vizsgálni, a filmek evolúcióját, szóval így önmagában ez kevés volt, mivel főleg a látvány/díszlet/CGI stb.-re ment rá a videó, miközben azért a film több szempontból is jelentős dolgokon eset át, mint egy sorozat tagja (pl. A film evolúciója: Látvány) sokkal jobb lett volna. A másik probléma pedig a film választás volt, ami persze nem könnyű, hiszen kismillió film készült és több ezer klasszikus/kultikus film van, de az igazság az, hogy néhol félrenyúltál és néhol pedig valódi klasszikus kimaradtak, bár ezek részben az "evolúció" megközelítéséből fakadnak másrészt a zene választásból. Most így belegondolva az egészben a legnagyobb hibapont a megközelítés, illetve a pontatlan, hiszen inkább a látvány fejlődése volt a központban, és ezzel a probléma az, ha látvány szempontjából nézem a listát azért néhány látvány/díszletileg nem igazán különbözött annyira, sőt ha már a látvány a Terminátor 2 jobb választás lett volna, mint az 1, mivel látványilag egy elég erőteljes lépés volt. Fentebb írtad, hogy "de ott van még a történetvezetés, a forgatókönyv, a díszlet, a hang és zene kombinációja, ami ugyan úgy fejlődött." Ami persze nem vehető ki a videóból, ahogy te mondtad egyértelmű, tegyük fel, hogy nem az, akkor már is veszít a videó az értékéből, főleg egy olyan videóban, ahol a filmekről nem sokat tudunk meg, ha nem egyértelmű mire is fókuszál. Én hozzátettem volna, hogy az adott film miben lépett előrébb, mint az elődei, vagy miért számít mérföldkőnek, miben jobb az elődöknél, így számomra érthetetlen volt egy-két választás, főleg a vége fele. És ahogy mondtam néhány valóban zseniális film kimaradt, aminek figyelembe véve a témát, ott kellett volna lennie. Bármennyire is szeretném, de nem tudtam teljes szívemből élvezni ezt a videót, mert ezek a gondok szembetűntek már az elején. Maga ez az evolúció sem jön néha teljesen át. Van ahol igen, de néhány helyen, főleg hogy az animációs filmeket külön kategóriába tartozik. Sokáig tudnám sorolni a zavaró dolgokat. Az alapötlet jó volt, a megvalósítás is néhány helyen de a végeredmény nem lett igazán zseniális. Picivel átlag alatti videó.

Death/Mortis 2012.05.31. 17:06:05

Tényleg elég koncepciótlan.
A nagy évbeli ugrások az elején s a sok közelmúltbéli alkotás szerepeltetése megmutatja, hogy elég kicsiny az un. filmes műveltséged. Ezen változtatni kellene s utána leülni összevágni egy olyan hangzatos névvel ellátott összefoglalót, mint a film fejlődése.
Project X, te jó szagú...

megnevezhetetlen · http://www.facebook.com/xyzdg1981 2012.06.02. 22:10:21

3 megjegyzés:
1) nem tudom, hogy az EoM2-t "javított kiadásnak" vagy másfajta megközelítésnek szánod, mindenesetre az utóbbi vonalon érdemes elindulni és sorozatot csinálni (persze csak, ha időd és erőd engedi :) ) a teljesebb kép végett, ez a látvány fejlődését tekintve egész jól sikerült
2) aminek baromira nem örültem, hogy a Hófehérke kimaradt; elvégre az első egészestés nagyjátékfilm, és kapásból két jelenete is van, ami illett volna zene drámaiságához
3) aminek baromira örültem viszont, hogy Le Prince szkeccsét bevágtad az elején; minden fontossága ellenére annyira el van felejtve, hogy nem igaz...

Maszk13 2012.06.04. 00:49:25

Ne haragudj hogy közbeszólok de én a helyedben a Nightmare Before Christmast tenném be a Corpse Bride helyett. Látványra nyilván egy fokkal jobb, de mégiscsak az NBC volt előbb... (vagy netán bBurton rövidfilmjei Vincent és a Frankenweenie)

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.06.08. 11:34:18

A Harry Potternek inkább az eredeti könyvverziója a korszakalkotó. A film filmtörténeti szempontból elhanyagolható.

Képregényátiratból és animációs filmből is túl sok volt benne.

Az első 3-4 perc viszont teljesen jó. :)
süti beállítások módosítása