Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Kristálygerinc - A zenés könyv + Melankólia élménybeszámoló

2011.11.08. 21:42 | BlackSheep89 | 12 komment

Címkék: élménybeszámoló

Jelen cikk tárgya egyrészt egy élménybeszámoló, melyben a Melankólia című filmről beszéltünk Sorterrel. Nézzétek meg, vagy töltsétek le!

Másrészt egy Kristálygerinc című regény, amit egy lelkes, Robert Chariot álnévvel író srác ajánlott a figyelmembe.

Ezen az oldalon beleolvashattok, és az íróról és a könyv hátteréről is sokmindent elolvashattok.

A könyv egy fantasy, ennélfogva nem éppen az én ízlésem, de az első néhány fejezetet elolvastam, és a helyenként gyenge fogalmazástól eltekintve kellemesen elszórakoztam rajta. Ami igazán színéssé teszi, és ami miatt megmaradt bennem, az a zenei aláfestés.

A szövegrészletek fölé néha zeneszámok linkjét rakta az író, amit az adott rész írása közben hallgatott. Ha úgy olvassuk, hogy közben megy a zene, egészen egyedi élménnyé válik a regény. Viszont nem ezért raktam ki róla cikket, hanem mert a könyv már hatszor járt a kiadóknál, és mindig visszadobták, pénzhiányra hivatkozva, így aztán az író az interneten szeretné megismertetni az emberekkel, hátha valaki felfigyel rá, és előrehalad a projekt.

Mivel Sorter és én egyaránt rengeteget olvasunk, és gyakran vásárolunk regényeket, nagyon szurkolunk, hogy sikerüljön a könyvesboltok polcaira kerülnie a Kristálygerincnek is, és reméljük, hogy ebben a mi kis reklámunk is segít majd!

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr533364529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baronski 2011.11.08. 22:30:04

Sok sikert kívánok hozzá én is!
Rossz belegondolni, hogy mennyire megnehezítik a fiatal írók dolgát, ha rajtam múlna, én támogatnám őket. Egyrészt megérdemlik. Másrészt: 2014-ben én is megpróbálkozok vele. 15 éves vagyok (lehet szidni), de 4 éve dolgozok a könyvemen, idén augusztusban készült az első része (350 oldal). Eredetileg két részre terveztem, és 2014-ig azt kívánom "hegeszteni". Egyelőre minden visszajelzés pozitív volt, s egy volt tanárom is csak nézett egyet, miután elolvasta. Rengeteg munka vele, de megérte. Rengetegszer át lett írva, hogy elég ütőképes legyen végül. A címe kicsit hatásvadász ugyan, de utólag kiderül, hogy nem azért az a címe, amiért azt először (konkrétan az első 340 oldalon) hinnénk. Maga a regény sci-fi. Az egész úgy van írva, hogy a regény gerincét képző 2. és 3. nagyfejezetben ne legyen ugrás az események között, hanem rögtön egymás után játszódjanak. A célom pedig (lehet nevetni) kb. Gyűrűk Ura szintű ismertséget elérni.
Bocsi a sok szövegért, de úgy éreztem ezt le kell írnom. Tényleg sok sikert kívánok hozzá!

gyurci97 2011.11.09. 08:03:27

Jó volt az élménybeszámoló! A könyvhöz meg sok sikert fiúk. Ja és Baronskinak is szurkolok!

Happy Zoidberg 2011.11.09. 12:18:59

Köszi srácok, hogy kiraktátok, és hogy ti legalább vettétek a fáradságot, és tényleg foglalkoztatok vele!

Hupsz. Most- ellőttem a második álnevemet...

A fogalmazás minőségéről pedig csak annyit, mentségemre, hogy a kiadások előtt általában komoly szerkesztéseken esik át a nyers kézirat, értek ez alatt átfogalmazást is...- és a neten megjelent részlet is egy nyers kézirat. Egyik könyv sem úgy néz ki kapásból amikor megírják, mint amikor kiadják...

A Kristálygerinc ráadásul ponyva, ennél fogva irodalmi értéke nincs nagyon, helyenként pedig közelebb áll egy forgatókönyvhöz...

A célom egy film-szerű folytonosság elérése volt, a folyékony történet-mesélés, megállás-nélkül, ezért szándékosan elnagyolt helyenként... Sőt, olyanra is van példa, főleg ha többször ismétlődik egy adott dolog, hogy csak egyszer írom le részletesen, utána pedig csak megemlítem, és lehet tudni, hogy néz ki, satöbbi...

Baronski. Pontosan tudom, hogy miről beszélsz. Én is kaptam-kapok jóadag görbe-ez-nem-teljesen-százast-nézéseket... Szurkolok neked...

gyurci97 2011.11.09. 15:42:02

Amúgy ez nem ide tartozik,de ti olvastátok már a moviesandgames.blog.hu-t? Én olvastam és szerintem eléggé gagyi. És még a csávó neve is Gyuri pont mint nekem :/

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2011.11.09. 18:34:59

BlackSheep,Sorter Kirsten Durst benne volt Az egy makulátlan elme örök ragyogásában is.Láttátok már? Mi a véleményetek róla?

Én eddig csak egy művész filmet néztem a címe: Nekem lámpást adott kezembe az úr Pesten.Az tetszett.:)

pierredan78 2011.11.14. 15:25:17

Bad-Joe: Annyi eszed lehetne, hogy a netre ne nyers anyagot tegyél föl, mert így nem lesz a vikágon ember, aki befizet egy fél, pocsék minőségű irományért, aminek a vége lóg a levegőben.

Egyáltalán mit keres ilyesmi a Baaadmovieson?

Happy Zoidberg 2011.11.14. 21:48:06

Hű... Ezt köszönöm szépen, de tényleg. Jóóó sokat gondolhatsz rólam.

Ha szabadna megkérdeznem, úgy mégis, mit kellett volna helyette csinálnom?

Lehet, hogy sokként fog érni, de... Az internet tele van ilyenekkel, mint én. Keress rá. Találni fogsz még szörnyűbbeket is, mint a Kristálygerinc, és sokkal jobbakat is...

Amúgy meg az elejétől kezdve tudtam, honnét-hová akarok eljutni, és nem lógott semmi sehol. Ez egy folytatás, aminek kész van, sőt először az előzménye készült el, és hét évet fektettem bele, de biztos én vagyok a hülye, hogy itt magyarázkodok...

De azt tudom, hogy ez volt az első és az utolsó alkalom, hogy ilyesmit csináltam. Soha többé nem adok ki nyersen semmit. Nincs szükségem trollkodásra. Megnézed. Beleolvasol. Nem tetszik. Mész tovább. Pont. Köszöntem az építő kritikát! Miért fogom ezt ki mindig!?

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2011.11.14. 22:09:02

@pierredan78: Csupán annyit keres ez az oldalon, amennyit a cikkben is leírtunk: szeretünk olvasni, és szeretnénk ott segíteni a fiatal írni vágyóknak ahol tudunk. Egyébként ezért is csatoltuk egy élménybeszámolóhoz, hogy azért legyen némi köze a bloghoz.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.11.14. 22:38:38

@pierredan78: Húhh... már bocs, de elég blőd dolog azért elítélni valamit, mert Te nem érted meg a lényegét. Nem tudom, neked ezen mi nyers, vagy befejezetlen, szerintem egy abszolút korrekt "pillanatképet" ez a mű.
@Bad-Joe-Ben-Joe Sixshoota': Neked csak gratulálni tudok, szerintem nagyszerű iromány ez, jól megfogalmazott, letisztult, könnyen érthető, hangulatos, és érdekfeszítő. Kell ennél több egy jó történethez?

pierredan78 2011.11.14. 23:57:13

Bad-Joe: Akkor sorjában. Először is komolyan gondolni. Ebben a formában jelenleg értékelhetetlen. Persze, a sztori más kérdés ilyesmiben, de az olvasó nem igen fog csak emiatt elsiklani a hibák felett – itt pedig hozzátenném, hogy soha sem magadnak írsz. Az internetet felhozni... (na az blődség). Nyilván vannak jobb meg rosszabb írások, de nehogy ezzel nyugtassuk már magunkat. Elvégre, mintha éreztem volna ott valami lelkesedést a dolog iránt, szóval ne szarjuk le ennyivel. Ez különben is ilyen elcseszett hobbiírói hozzáállás.
Igazából nem érdekel mennyi időt fektettél az alapkoncepció elkészítésbe, a kiadó meg egyenesen leszarja, neki az a fontos, hogy minőségi irományt adjon ki, ami lehetőleg még érdekes is legyen, sőt, minél többet hozzon. Te pedig itt buksz el, hogy ezt az anyagot nem nézte át egy vagy több lektor – amiből egyenesen következik, hogy itt bizony ki kell nyitni a pénztárcát. Aztán a fordítás dettó, mert nincs az a műfordító, aki el ne küldene a fenébe, mielőtt lefordítaná. Szóval nem csak az átnézős emberkéknek kell perkálni, ez tiszta sor, hiszen kell lennie valami alapnak, hogy valamilyen úton-módon eljuss a nyomdához. De nem vagytok benne a dologban, nem tudjátok, nem is baj. A probléma az, hogy mondjuk egy jó alapötlet veszik itt el.
Lóg a levegőben. Igen. Mert fizessen az olvasó a további részekért, ha mondjuk kíváncsi az aktuális szál végére: azt nem igazán mondhatom, hogy történet, hiszen, ahogy te is elmondtad, ez egy folytatás. Akkor meg nem trollkodás! De ki is vagyok én, mi? Egy biztos arc: míg ilyen minőségben reklámozod magad, soha nem is viszed semmire. Erre áldozni kell. Nem baj, ha nem tudsz kiváló stilisztikával írni, vannak arra emberek. De te tudod. Igen, csak tépem a szám. Na, meg ellopom az ötleted, felvázolom másféleképpen egy szinopszisban és üzletbe vágom külföldön. Tiszta sor. Ah, dehogy...

FroG: Pillanatképnél azért jóval többet, de nem tesz ki egy egészet.

Happy Zoidberg 2011.11.16. 21:27:21

Tényleg nem akarok még nagyobb bunkónak tűnni, de egyszerűen bánt, ha bántják az irományomat. Bocsi. Nem személyeskedésből... Meg tudlak érteni egyébként...

A Kristálygerinc, ahogyan azt leírtam az oldalon is, önmagában is élvezhető, ugyanis tömérdek vissza-és-előre utalás van benne, egyfajta hibrid. Új karakterekkel kezdődik, másik földrészen, de ugyanabban a világban, az előző rész karakterei közül a legtöbb csupán mellékszereplő, aktuális mellékszálaikkal, amelyeket csakis a Kristálygerinc kedvéért találtam ki nekik, vagy esetleg folytattam az előző részből elindítottakat, de már-már szájbarágósan el van magyarázva az egész az újaknak - de ezek a szálak le is zárulnak még a részen belül.

Azt akartam elérni, hogy a Triológiám külön-külön is élvezhető legyen, bármelyik résszel el lehessen kezdeni, mert gyűlölöm az ellenkezőjét. Lehúzásnak tartom.

Ami pedig a többit illeti...

A pénztárca kérdés miatt buktam eddig hat kiadót. Sajnos nem vagyok abban az anyagi helyzetben jelenleg. Talán soha nem is leszek, de belefáradtam már abba, hogy nem jut el oda, ahová kellene, ezért csináltuk meg azt az oldalt. Nem érdekelt más, csak annyi, hogy eljusson végre oda ahová szerettem volna... És az oldal látogatottságát elnézve... El is jutott...

Near93 2011.12.23. 20:45:19

Én elkezdtem nézni. Megnéztem az első történetet, a második történet után viszont halál félelmem támadt és kinyomtam. :D Tényleg annyira elgondolkodtatott a halál dologról hogy bepánikoltam és elkezdtem Family Guy-t nézni.
süti beállítások módosítása