Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Élménybeszámoló - Prometheus

2012.06.10. 14:57 | BlackSheep89 | 42 komment

Címkék: élménybeszámoló

Ridley Scott sci-fi-je nem egyszerű film, az élménybeszámoló is extrém hosszú lett (és eléggé összeszedetlen is), és nem csak a véleményünket tartalmazza, hanem ezúttal kicsit részletesebben is belementünk a történet hiányosságaiba (jó spoileresen), úgyhogy aki nem látta még a filmet, csak az első videót kezdje el nézni. És mellesleg az elhangzottakon kívül még jópár kérdésünk volt, csak a már így is rekord hosszúságot nem akartuk tovább húzni. De akinek esetleg vannak válaszai, az nyugodtan kommenteljen! Elismerjük, ha hülyék vagyunk, de most inkább úgy érezzük, hogy az alkotók próbáltak annak nézni minket.

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr324576830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangekyo22 2012.06.10. 15:00:50

Stia, Blacksheep!

Az első videót letiltotta a youtube, nem lehet megnézni! Valami olyat ír ki, hogy "túl hosszú"!

Nem tudjátok felrakni indára az egészet?

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2012.06.10. 15:17:54

Ja az első videó túl hosszú lett ezért törölték!

zacefronka 2012.06.10. 16:09:52

a végén feltettetek egy olyan kérdést, hogy hova lett a másik 3 teremtő miután az egyiket lecsapta az "ajtó". azok ott voltak abban a stázis kamrában ahol David talált egy élőt. gondolom a többi meghalt a vegetálás során. ezt csak azért gondolom mert az elején mikor megérkeznek az LV-223ra akkor Theron karakterének az az első kérdése, hogy volt e aki nem élte túl a hosszú alvást. gondolom a másik 2 tervező meghalt időközben

FaKe.beL1eVe 2012.06.10. 17:27:39

Kis érdekesség az Alien filmek és a Prometheus létrejöttéről:
index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2012/06/06/alienekrol_minden/

Jason13 2012.06.10. 17:35:53

Hol is kezdjem?Talán ott kéne,hogy tegnap megnéztem a filmet és leesett tőle az állam,baromira tetszett az egész.No,de itt a sok nyitva hagyott kérdés,melyek többségére még készítjük az elméleteink haverokkal,de megmondom őszintén,ezek engem nem zavartak,sőt!Végre egy mozi,ami nem nyomott le semmit a torkomon és hagyta,hogy gondolkozzak rajta egy kicsit.Szerintem ez is volt a célja elsősorban Scott-nak,letenni az asztalra egy olyan alkotást,mely megidézi a régi klasszikus sci-fiket,ahol még nem passzírozták bele a sztorit a közönségbe,inkább hagyták,hogy a nézők elmélkedjenek rajta és saját maguk gondolják tovább.
Úgyhogy ilyen téren szerintem kitűnő a Prometheus,a helyzet az,hogy az Alien-univerzumot kellett volna kihagyni belőle és akkor tuti többen lennének oda érte.Hiszen sokak azt várták,hogy itt majd jól meglesznek magyarázva a nagy kérdések,ám a készítők inkább még jobban megkavarhatnak minket,de támpontokat azért adnak,hogy megtaláljuk a megoldást.Azonban engem sajátos előzményfilmként is lenyűgözött,tetszett ez az elgondolás,legyen bármennyire is furcsa sokaknak. De azért jó lenne egy 2. rész,mert hiába vagyok én itt megelégedve mindennel,örülnék egy kis tisztázásnak:)
Innen meg akkor SPOILER!
Ami engem érdekelne az elvarratlan szálak közül,az-az,hogy honnan volt az a sok barlangrajz?Pontosítva a kérdést: a legelső jelenetben látjuk a teremtést az én verziómban is,meg azt is,ahogy a Mérnökök elmennek a hajójukkal.De akkor a sokkal később kialakult emberek honnan jutottak információhoz a bolygókkal kapcsolatban,hogy lefessék őket a barlangok falára?
A másik dolog,ami furdalta az oldalam az az érdektelenség Shaw iránt,miután kiműti magából az "első arctámadót".Megtörténik az "abortusz",utána meg véletlenül belebotlik az öreg Weyland-be,aki titokban van a hajón,vele és a kíséretével pedig lemegy a Mérnökök "fegyverraktárába" újra.Kérdem én,ez hogy történhetett meg?A legénység tagjai tudták,hogy a nő terhes,és hát az is feltűnhetett nekik,nincs már benne a gyermeke,erre engedik kószálni,semmi orvosi megfigyelés,vagy bármiféle vizsgálat.
Nekem leginkább ez a két dolog szúrt szemet,bár amíg az első egy válaszért esedező kérdés,addig a második eset meglátásom szerint inkább logikátlanságok láncolata.
SPOILER vége!
De ez a két tényező sem tudott lelombozni,mivel maga az összkép nálam bőven feledteti ezeket,sok megválaszolatlan kérdés,kisebb-nagyobb logikai bakik ide,vagy oda.

COdY · http://warzoneonline.blog.hu/ 2012.06.10. 17:47:55

Amikor olvastam néhány oldalon az ajnározó kritikákat azt hittem velem van a baj de látom hasonló véleményen vagyunk:). Én speciel tök rákészültem erre még a 8. utast is újra néztem hogy képbe legyek de hát nem lettem tőle képbe:). Amikor meg hazajöttem a moziból szinte egész este a filmen gondolkoztam de akkor is egy kicsit csalódott maradtam. Nem igazán erre számítottam ráadásul a mozi leggyökerebb csaja ült mellettem aki mindentől ami kicsit is ijesztő volt fölugrott és minden mást kommentált. Kicsit felemás film lett szerintem és folytatás nélkül kevésnek is tartom. De az biztos, hogy érdemes megnézni.

norbert93 2012.06.10. 18:17:36

Sziasztok!
Aki nem látta a filmet az ne olvassa tovább, mert SPOILERT TARTALMAZ!
Valóban néhány helyen kissé zavaros volt a film, de szerintem ez a folyadéktól az Alienig szál még működött is. David nyilván az örök élet kulcsát kereste Peternek, így gondolta elvisz egy ilyen "urnát". Megtalálta benne ezt a génmódosító folyadékot, és kellett egy alany. Shaw barátja megfelelőnek tűnt, mivel mondta is, hogy bármit megtenne az igazságért. Emiatt belerakta az anyagot, és várta a hatását. Időközben lefeküdt Shaw-val, és most lehet hülyeséget beszélek, de a spermáira ki tudja milyen hatással volt ez az anyag. Egy mutáció miatt pedig egy ilyen ocsmányságot hozott világra a doktornő.
A doki ezek után már tényleg lényegtelen volt, illetve féltek a fertőzéstől és megölték. Nagy eséllyel szétbomlott volna. Tehát ha úgy vesszük ő töltötte be a tojás szerepét :D
Ezek után kicsit huncutkodott a Space Jockey-val a kedves kis polip barátunk, s szerelmük gyümölcse egy kezdetleges Alien lett.
Beszéltetek a két elveszett bárányról is. Nekik végül is nem volt közük az Alienek kialakulásához. Ha úgy vesszük csak egy mellékszál volt, hogy legyen akció. A hülye biológus meghalt, míg a másik megzombult. Belőlük nem jött ki semmilyen lény, ami érintkezett volna valakivel.
Nekem ez az álláspontom. A könyveket nem érdemes annyira idevenni, mivel az Alienben a Space Jockey küldi elvileg a jeleket, meg nem is találják meg benne a termet, csak a tojásokat.

Viszont tuti lesz folytatás, mivel ez az LV-223-on játszódott, míg az Alien(s) pedig az LV-426-on. Viszont az érdekes, hogy két hajó szinte teljesen ugyan úgy zuhan le.

Engem egyébként a következő dolgok zavartak:
-Miért kell tapizni egy idegen életformát (a mutáns giliszta), amikor 5 perccel előtte majd be szartak, hogy 1km-re valamilyen létforma van.
-Kicsit inkább kiábrándított, hogy a SJ-k ennyire emberszerűek. Nekem úgy tetszettek, ahogy az Alienben voltak.
-Amit említettetek: miért nem maradtak a barlangban.
Van még pár, csak hirtelen nem ugrik be.

A Tervező agresszivitására térve. Én úgy látom azért akarták kipusztítani az emberiséget, mert látták mennyire elfajzott lett. Csillagutazásra képesek, de csak azért jöttek, hogy örök életet nyerjenek.
Azért verte szét a bagázst, mivel egy nőt bántalmaztak, fegyverrel mentek, örök életet akartak. Emellett életet hoztak létre, s már istent játszottak. Davidet sokkal emberibbnek látta a Tervező, mint az ő teremtményeit, és ez kicsit kiakasztotta.

Na hirtelen ennyi. Remélem valamelyest segítettem a film megértésében :)

Thrillerfan 2012.06.10. 18:55:35

Szerintem nézzétek majd meg még egyszer a filmet, mert nagyon sok dolog volt amit csak nem értettetek! (Mondjuk jogosan tényleg oda kellet figyelni!)

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2012.06.10. 21:10:24

Szerintem vastagon 10/10-es film, imádtam.

Srácok, küldtem nektek az előbb egy e-mailt, vagyis kettőt, mert lehagytam valamit az elsőből. Kérlek olvassátok el őket!

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.06.11. 09:58:03

@Jason13: Lehet, hogy ez volt a koncepció, hogy ne válaszoljanak minden kérdésre, és hagyják a nézőt gondolkodni, de akkor szerintem nem sikerült túl jól. Én inkább azt éreztem a film után, hogy az alkotók túl sokmindent akartak megmagyarázni, ráadásul a végére elég nyögvenyelősen, sokszor a létező legbagatellebb megoldáshoz nyúlva.
Persze a fő problem, vagyis hogy SPOILER!!! miért gonoszak a teremtők SPOILER OFF!!! nyilván szándékosan nem válaszolták meg, hisz ezzel lett vége a filmnek. Viszont ez pont az a kérdés, ami az egész film mozgatórugója. Pont ezt szándékosan nem megválaszolni nem volt jó húzás.

@Thrillerfan: Mindenképpen meg fogom még egyszer nézni (nem biztos hogy moziban, bár elég gyér a júniusi választék, úgyhogy még az is lehet), már csak azért is mert azt a bizonyos jelenetet látnom kell még egyszer. Meg egyébként is maga a film egyébként tetszett.

Thrillerfan 2012.06.11. 14:50:41

@BlackSheep89:
Az amikor SPOILER: a valaki kiveteti magából azt a valamit?

Thrillerfan 2012.06.11. 14:51:54

@Thrillerfan:
Azt kell még egyszer látnod?
(annál a jelenetnél remegtem)

Mangekyo22 2012.06.11. 15:06:01

@BlackSheep89: Én ezt a filmet nem fogom megnézni ezek után, mivel nem tölti be azt az "előzmény" film típust, amit vártam. Ráadásuk mi ez már, hogy az Alien-ek egy fekete folyadékból jöttek?! Akkor hogyan lehet nekik "szülő bolygóljuk" (lásd későbbi filmek, játékok stb...)?

A kérdésedre meg szerintem az lehet a válasz, hogy eredetileg őket is bio-fegyvernek képzelték mint a fekete vacakukat, de mivel nem voltak olyan erősek, mint várták, ezért megakartak szabadulni a "selejttől".

És ha engem kérdeztek, ez az egész "az UFO-k teremtették az emberiséget" szál pedig egyenlő egy kamu "szientológiai" reklám fogással...

Ebben az évben eddig a Bosszúállók vittek mindent, na arra kéne még egyszer beülni...

CookieMonster 2012.06.11. 15:40:12

Kicsit még mindig össze vagyok zavarodva én is. Pénteken néztem meg a filmet 3D-ben, a látvány az lenyűgöző volt, de a film... hát nem tudom mihez kezdjek vele. Végül is tetszett, de nem gondoltam hogy ennyire másmilyen lesz, mint az Alien filmek, bármennyire is föl voltam készülve rá. Remélem ezt a sok összevissza szálat, megválaszolatlan kérdést letisztítja a folytatás (ami elvileg lesz neki), mert momentán egy bazi nagy kérdőjel van a fejem helyén. Amúgy jó lett a beszámolótok, úgy többé-kevésbé egyetértek vele. Az android csávó tényleg a vállán vitte a filmet :)

CookieMonster 2012.06.11. 15:43:40

@Mangekyo22: megértelek, bár nem értek egyet veled :) ami pedig a bosszúállókat illeti, engem speciel az hagy hidegen. én az új batman filmet (dark knight rises) várom már.

Mangekyo22 2012.06.11. 16:02:40

@CookieMonster: A Bosszúállókat meg a Batman Dark Knight Rises-t nem szabad összehasonlítani! Mert az előbbi egy bitang jó, Avatar látványvilágát lealázó akció film, tele rengeteg humorral, addig az utóbbi egy nagyon komor és sötét hangulatú akció film lesz, ami nagyon komoly lesz!

FaKe.beL1eVe 2012.06.11. 17:26:43

Egy kis animáció a alien esetleges létrejöttéről:
www.youtube.com/watch?v=N5YB7PGQ1wQ

Koira 2012.06.11. 20:13:16

Most jöttem a moziból és számomra abszolút nyerő a film. Bár én nem úgy ültem be rá, hogy nhamost akkor Alien előzmény film, hanem inkább úgy hogy egy olyan film ami ugyan abban a "világban" játszódik ahol az alienek is vannak és talán még meg is tudunk valamit róluk meg arról hogy hogyan lettek.
Innentől SPOILERezek!
Szerintem nemvolt olyan megmagyarázhatatlan, hogy hogy lesz a fekete maszatból alien. Én legalábbis az alábbi módon értelmeztem: A fekete cucc egy durva vírus ami gyorsan végbemenő mutációt/fejlődést vált ki és nagyon gyorsan terjed mindegyik fázisában. Ott van a folyékony állapota ami ha az emberbe jut azt egy felettébb agresszív (mutáns)lénnyé teszi aki mindenkit legyilkol aki csak a szeme elé kerül és ellenszegül neki, a maradékot megerőszakolja. Ebből a nászból születik meg a facehuggernek az a kezdetleges verziója, ami szépen belerakja az embriót a kedves delikvensbe akiből aztán előbújik a tökéletes gyilkológép. Szerintem ez egy rendkívül hatékony parazita szupergyors evolúciója (ami aztán tovább fejlődik azokká a kis banánfejű szörnyikékké akiket ismerünk) és egy tuti módszer egy faj kiirtására. Bár ez csak az én magyarázatom rá. Jó persze ez egy eléggé gyors kifejlődés, de végülis az lenne a célja hogy minnél hamarabb nullára redukálja az emberiséget.
Ez persze még nem magyarázza meg a dolog miért-jét, de szeretném azthinni hogy ezt a kérdést majd a folytatásban válaszolják meg. Már ígyis sok minden került bele ebbe a filmbe, és inkább vigyék át a folytatásra minthogy kiszúrják a szemünket egy olyan válasszal hogy "mert fuck you". De ha tippelnem kéne azt mondanám, hogy a Teremtők rájöttek arra, hogy mit szabadítottak az univerzumra azzal hogy megteremtették az embereket, és ezzel az "alien vírussal" próbálták kiküszöbölni ezt a hibájukat, ami persze később teljesen elszabadul.

FaKe.beL1eVe 2012.06.11. 20:48:32

Nos akkor és is írnék egy pár gondolatot a filmhez, de még mielőtt leírom elmondanám, már kétszer is megnéztem moziban, és egyáltalán nem bántam meg. (Mondjuk másodjára szerintem hanyagolhattuk volna a 3D-s vetítést, de mind1.) Eszméletlenül élveztem, én még mindig a hatása alatt vagyok, és még mindig töröm a fejemet 1-2 dolgon, amit nem tudtam megfejteni a film alatt.

SPOILER:
-Ugyebár volt az a kérdés, hogy Weyland miért nem robotokkal indult útjára, miért kellettek hozzá tudósok, geológusok, a lánya, tehát miért embereket vittek magukkal?
Szerintem itt David lesz hozzá a kulcs, mert ha jobban belegondolunk, ha David nem fertőzi meg Charlie-t, akkor Shaw-ba nem fejlődik ki a kis Xeno-ra hajazó szörny és akkor nem nő meg olyan rohadt nagyra az arctámadó és akkor az nem támadja meg a Space Jockey-t, és nem lesz Xeno (tudom Alien-nek kéne mondani, de én már ráálltam a Xenomorph röviden Xeno kifejezésre..). Tehát szerintem pont ezért kellettek az emberek, hogy valakin kikísérletezze, hogy hogy hat rájuk az a vér, amit a Space Jockey a nyitó jelenetben megivott.
De ha Charlie nem fekszik le Shaw-val, akkor se születhetett volna meg az arctámadó, hanem átváltozott volna valamilyen szörnnyé, valószínűleg olyanná, mint a punkos csávó.
-És azon is elgondolkoztam, hogy az arctámadó mitől lett olyan batár nagy dög. Talán közben ott a laborban volt fekete trutyi? Mondjuk mikor David megvizsgálja az az urnát és kihúzza belőle azok az ''üvegkapszulákat", akkor ott elég sok fekete trutyi kijön belőle.. Vagy csak sima elfajzás lenne?
-Meg az utolsó jelenetben megjelenő Xeno is furcsa. Ha jól láttam, mikor oldalt fekszik, akkor látni a hasánál valami sárga magzattároló burkot. Valszeg ő lenne a királynő? Bár amikor kinyitja a száját akkor nem egy másik csáp jön ki a szájából, hanem valami más. Amúgy itt egy kép róla és tényleg nem egy szokványos Alien példány: monstersandbeasts.blogspot.hu/2012/06/new-alien-breed-escaping-prometheus.html
Remélem benne lesz a Prometheus 2-ben..
-Meg van az a sok Space Jockey tetem, amit a két elkóricáló fickó talál meg. Hogy azok mitől haltak meg és hova akartak bejutni? Mondjuk mikor hologramként szaladnak akkor jól lehet látni, hogy az utolsó hátranézett, tehát valami üldözte őket, és én is valószínűnek tartom, hogy Alien lehetett.
-Meg van még az a jelenet, mikor bemennek a nagy fejszoborhoz, és a Charlie elmegy a fejszobor mögé és ott lát egy Xeno motívumot, és előtte meg egy sziklát, amiben benne van valami zöld dolog. Mintha egy Xeno-nak lenne a benne a feje. Vajon onnan származik a fekete trutyi?
És lehet is benne valami, mert mikor levágja az űrkobrát az punkos akkor sav fröcsköl az arcába, tehát a bebetonozott Xeno-tól származhat az a fekete anyag szerintem.
- Meg az is érdekes, hogy ahogy megváltoznak a freskók utána egy pár mp múlva meg jön a vihar is. Tehát a kapu kinyitásával nemcsak a barlangban lévő atmoszféra változott meg, hanem a külső időjárás is?
-És nagyon törtem a fejemet azon is, hogy Charlize Theron vajon pontosan ki is valójában és szerintem ő nem csak szimplán Weyland lánya, és szerintem rá is jöttem, de ezt nem lövöm le inkább.. :)

FaKe.beL1eVe 2012.06.11. 21:10:49

@Thrillerfan:
Annál a bizonyosnál én is szanaszét téptem a karfát. A feszültségteremtés ott valami kegyetlenül jól dominált.

Logan89 2012.06.11. 21:19:54

@FaKe.beL1eVe: Nem rossz amiket felhoztál. De az első kifejtésedet meg nem teljesen értem, mármint a robotos kérdésünkre. Te ezt úgy írtad, legalábbis én ezt vettem ki belőle, hogy a Weyland vállalat már tudod a fekete anyagról és csak kísérletezés miatt vitték az embereket. Ennyi erővel egy sima mezei embert is vihettek volna és nem pont az egyik felfedező tudóson kellett volna tesztelni. Az, hogy a Xeno, mondhatni véletlenek, balesetek sorozatának szülöttje, még eltudnám fogadni. De...
Ok megtörténik az aktus és az anyag után kell, hogy valami abnormális történjen. De akkor is furcsa, hogy pont egy ilyen lény. Szóval persze genetikai mutáció, de valamennyire, legalább 1-2 részletében hasonlíthatna a teremtő lényre. Elvileg két ember között történt, csak egy kis vegyi anyag hatása alatt. Szóval furcsa. Meg a másik, hogy mikor először látod a fekete anyagot, szinte azonnal lebontja a Teremtőt, DNS-ét is "szétzúzva". Itt meg nem ilyen hatást vált ki, vagy ha ezt váltotta ki akkor nagyon lassan. Ráadásul, ha DNS-t bont valakiben, akkor, hogy termékenyíthet meg valakit, ha az elvileg nem megtermékenyíthető. Véleményem szerint, még 1 megtermékenyíthető nőt se tudhatna megtermékenyíteni.
Nem is akarom tovább fejteni, mert lehetne. Azt viszont aláírom, hogy jó film és én is gondolkozok egy újabb megnézésen. Amúgy az Xeno motivumra én is felfigyeltem, de akkor viszont nem most született az első. Ennyi erővel akkor tőlük is menekülhettek a Teremtők, de akkor meg mért nem voltak a filmben? Rengeteg kérdés, rengeteg lehetséges válasz. Bizonyos fokon jó, de kicsit túl sok szerintem. :)

Koira 2012.06.11. 21:28:02

@FaKe.beL1eVe:
SPOILER!
A xeno ami a végén a SJből kel ki az szerintem 2 okból lehet más, mint a klasszikus xenomorph. Az egyik az, hogy ez még egy kezdetleges, nem olyan fejlett verzió (ez magyarázná azt is hogy a facehugger mért akkora mint egy szoba). A másik pedig, elvileg a xeno kinézete függ attól hogy mi volt a gazdatest amiből kikelt (ott van példának a 3ból ismert dog alien, ami ugye kutyából/ökörből kelt ki és nemcsak kisebb mint az emberből kikelt társai, de némileg a kinézetük is különbözik).

T-rex 2012.06.11. 22:32:03

Ni ni egy troll... Amúgy a film nem volt rossz, de... Hát... Többet vártam. A bajom az volt vele, hgy túl sok volt benne a logikai baki. Na mindegy mindenesetre a folytatásban sok mindent kell majd megmagyarázni...

A Hülyék Pörölye 2012.06.11. 23:51:40

Szerintem a biológiai fegyver nem az alienek voltak, hanem az a cucc, amitől az a fosós punk átváltozott(vagy az eredménye lett volna az, ha ledobják) Bár ha egy filmen ennyit kell filózni, akkor nem a legjobb, mer nem közérthető (még ha nekem tetszett is)

A Hülyék Pörölye 2012.06.12. 00:13:15

Meg az, hogy miután nem tudták elpusztítani a Földet ugye a támadás/hibernálásuk miatt, az Építők anyabolygójáról senki nem jött őket megnézni, vagy csak legyintettek, hogy: "Biztos lemerült a mobiljuk..." És miért nem küldtek egy másik hajót a Föld ellen?

dimi233 2012.06.12. 16:33:59

hmm még egy érdekesség azt említettétek hogy ebben a filmben születik az alien nem lehet hogy itt szülessen mert az aliens vs predatorban el mesélik hogy év milliókal ezelőtt már voltak.

FaKe.beL1eVe 2012.06.12. 16:43:20

20-30 perc extrát kapunk meg a Prometheus DVD és Blu-Ray kiadásában:
megneztem.blog.hu/2012/06/12/20-30_perc_extrat_kapunk_meg_a_prometheusbol

Ez már csak azért is remek hír, mivel itt szerintem fény derül a történetbeli hiányosságokra és talán összeáll majd a kép..

norbert93 2012.06.12. 17:28:00

@dimi233:
Bocsi, de az AVP univerzumot ne keverd már ide. Scott azért csinált most egy ilyen filmet, hogy azokat "eltörölje". Külön akar egy univerzumot, melybe nem szólnak bele a Predatorok.

dimi233 2012.06.12. 18:10:04

Értem és nagy rajongója vagyok az univerzumnak tudom milyenek a kritikák és minden más de amit egyszer megcsináltak nem lehet el törölni és azóta már haverookkal össze dobtuk azt a teljesen ésszerű magyarázatot hogy a predátoroknak is sikerült szerezniük egy olyan lényt amit a Prometheus végén látni lehet
ez azért lehetséges mert a fekete trutymó bizonyára máshol is meg található nem csak itt az lv426-on. Amúgy én azok közé tartozom akik szerint a 2 univerzum meglepően jól működik együtt

FaKe.beL1eVe ez jó hír mert legalább lehet hogy az is kiderül hogy jutott vissza a teremtő az űr hajójára vagy hogy miért ült vissza a pilóta székbe.

Én legutóbb úgy tudtam hogy a teremtők az alieneket a terraformáláshoz használták és hogy nem a kifejlett lényekre van szükségük hanem a tojásokra mert valamit ki nyernek belőlük vagy ki bocsátanak és arra van szükségük az ősöknek

Kápi-András 2012.06.14. 17:27:11

Szerintem picit félreértettétek az Alien születését. Ott az urnában már van egy kép az Alien-ről. Az a fekete trutyi, nem az a trutyi amit behörpint a fickó az elején. Ez megmagyaráz pár dolgot. De ettől független ez a történet úgy volt SZAR, ahogy volt.
Amik engem felkúrtak (Spoiler):
1. A Mérnökök (Teremtők) mi a túróért szálltak le ide? Mert a film végére kiderül, hogy a barlang nem egy épület, hanem egy hajó.
2. Ehhez kapcsolódva, egy hajóba mi a toszért vannak sziklák?
3. A film elején elhangzik, hogy képesek a Mérnökök terra-formálni, akkor miért nem úgy semmisítik meg az emberiséget, hogy szimplán hazavágják a légkörünket. Majd pár óra elteltével vissza alakítják.
4. Apró észrevétel, miért néz ki minden Mérnök tök ugyan úgy és miért köztük nő (igen szkafanderben vannak, de akkor is egyiknek sincs melle).
5. A hibernált Mérnök miért nem kelt fel magától és végezte el a küldetését?
6. A Prometheus űrhajón miért nincs fegyver, amikor egy ismeretlen civilizációt akarnak felkutatni?
7. A film elején láthattuk, hogy a Mérnöknek csak egy DNS lánc részlete került a vízbe. Ezért vagyunk gyengébbek náluk. Majd később közlik, hogy a megegyezik a DNS-ünk.
8. Ezek a fekete trutyik miért kelletek? De tényleg, mit adtak hozzá a filmhez?
9. Weyland rohadt idős és alig tud menni, akkor miért akar személyesen lemenni egy ismeretlen fajhoz, hogy utána, úgy is az Android beszélgessen velük? Nem lenne egy ilyen racionális üzletembertől ésszerűbb megoldás, ha csak akkor fedné fel magát, amikor már minden biztosított?

Kápi-András 2012.06.14. 17:36:30

4.-nél lemaradt egy nincs. Amúgy a ti hiba felsorolásaitok is jogosak, a menekülés pl. nekem fel se tűnt, hogy tényleg mi elől futnak a Teremtők. Az Alien képről, pedig itt egy kép:
www.prometheus-movie.com/gallery/view/img/140

Kápi-András 2012.06.14. 17:56:09

Bocs, a 3 kommentért, de most esett le a film végső és legnagyobb tökön rúgása (Spoiler, természetesen):
Mi a francért, adták meg a Mérnökök ennek a bolygónak a koordinátáját az embereknek. Nem itt éltek, még csak más civilizáció se lakta. Akkor miért?

BarmyArmy 2012.06.15. 11:10:58

Ezzel a filmmel a rendező/készítők azt akarták direkt hogy sok kérdés merüljön fel bennünk és legyen miről csámcsogni a 2 részig,és így se merül a feledés homályába.

Nabopolasszar 2012.06.18. 23:30:45

Nem tudom valaki elolvassa-e de azért leírom. Az a xeno ami az Alien filmekben van már évmilliók óta ott csücsülnek a LV-426-on, a trutyi körülvbelül 2000 éves. Valószínűbb hogy a trutyi egy biológiai fegyver amit a xenokból fejlesztettek ki.
A másik dolog ebben a filmeben nincs egy büdös xeno sem, ami a végén van csak nagy vonalakban hasonlít egyre. A trutyi szerintem(bár ebben nem vagyok biztos) a hatalmas arctámadó lárváit tartalmazza, aki elpeszgőzött egy kicsit azért nézett ki olyan rosszul mivel rengeteg kis féreg volt benne, a csajba meg csak egy került a koma ondóján keresztül.
Megint magánelképzelés de szerintem azért teremtettek minket hogy legyen kin kísérletezni. Ezért is indult volna a hajó ami elszabadított volna egy ilyen "járványt rajtunk, majd a teremtők elemezhették volna hogyan is működik a fegyverük, bár erre már a második résznek kell majd választ adnia.
Nekem sokkal furább az hogy a teremtők miért is osztották meg velünk ez egyik biológiai laborjuk térképét.

Polgár Csaba · http://cornersofthegalaxy.blog.hu/ 2012.06.21. 10:33:16

Szerintem nem volt egy rossz film, élvezhető volt, jó hangulattal, látvánnyal és karakterekkel. De valóban, lényegében a Protmetheus egy 2 órás prológus volt a következő filmhez, mert hogy lesz folytatás az biztos, igazából csak egy gigantikus Folyt. Köv. felirat hiányzott a végéről.
A filmbeli Xeno létrejötte egy hosszú folyamat volt, amihez kellett a fekete trutyi és egy méh, amiből egy baszott nagy arctámadó lett és végül egy kezdetleges Xeno. Ugye a tárolóban lehetett látni egy tökéletes Alien motívumot. Összerakva a két tényt azt jelentheti, hogy nem Tervezők hozták létre a Xeno-kat, hanem csak kísérleteztek velük. Avagy valóban ők hozták létre a Xeno-kat, és a fekete trutyi egy másik kísérlet eredménye, ami kapcsolódik valahogy a Xeno-khoz. Nem minden fix a Xeno-k kapcsán, de ami igen, hogy erőteljesen közük van a Xeno-khoz. Bár így is sok kérdés maradt nyitva és megválaszolatlanul, több, mint ami ezelőtt volt. Olyan érzésem volt a film során, mintha Scott mutogatná a jobbnál jobb, az érdekesebbnél érdekesebb dolgokat, majd egy erőteljes pofán vágással azt mondja, nézz meg a folytatást hülye gyerek. 7/10

klaci86 2012.12.27. 18:09:00

Üdv! Ezt olvassátok el, sokat dob a Prometheus megítélésén de még többet ront Ridley bácsi és a pénzéhes készítőkén. Nem fejtegetem, inkább olvassátok el türelmesen, megéri :)

index.hu/kultur/cinematrix/2012/12/27/baromsag_a_prometheust_cikizo_40_kinzo_kerdes/
süti beállítások módosítása