Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Avatar kopi... vagy mégsem?

2012.01.02. 09:01 | BlackSheep89 | 14 komment

A márciusban mozikban kerülő John Carter kapcsán a legtöbb helyen gyenge Avatar- és Perzsia hercege másolásról, és fantáziátlan lopkodásról lehet hallani. Szinte nem lehet olyan fórumot találni, ahol ne kezdenének el okoskodni a "hozzáértők", hogy ebben a filmben a Star Wars-tól kezdve az Avatar-on át A Gyűrűk uráig mindenhez találunk hasonlót.

És valóban. A trailer alapján a John Carter egy piszok látványos, ellenben gagyi, eredetiségtől mentes, felesleges alkotásnak tűnik, aminek bukása már most előre borítékolható.

Maga a trailer engem se győzött meg. A látvány és a fantáziavilág kidolgozása ugyan fantasztikus, ez már ezalatt a két perc alatt is nagyon átjött, és valószínűleg az akciókra se lesz panasz, de ez 2012-ben, 3 évvel a Star Trek, az Avatar és a District 9 után már nem elég egy jó sci-fihez. Ráadásul a Disney készíti, amiről ugyebár tudjuk, hogy nem jó ómen. Bár van Asylum verziója is, szóval legalább annál biztosan jobb lesz.

DE!

Ez a film minden, csak nem lopás! A John Carter ugyanis Edward Rice Burroughs regénysorozatából készült, ami az 1910-es (!!!) években íródott, ráadásul olyan nyelvezettel, ami még mai szemmel (közel száz év után!!!) is élvezhető, érthető és szórakoztató. Egyszóval ez a történet egyike azon ősi, klasszikus sci-fiknek, amikből az elmúlt évszázad gyakorlatilag összes filmje merített valamicskét, mert a műfaj alapjait fektette le.

Az első regényt (A Mars hercegnője) már sikerült beszereznem, hamarosan neki is kezdek (előtte befejezem a Dűnét, ami után azt hiszem nehéz lesz bárminek lenyűgöznie, de meglátjuk...), hogy mire eljön a premier napja, már teljesen felkészülten üljek be a moziba, aztán meglátjuk. Nagy bizalmam egyelőre nincs a filmben, de ki tudja? Még az is lehet, hogy jó lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr373512784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KongFan 2012.01.02. 09:29:08

A látvány valóban nem rossz, de szerintem egyáltalán nem kiemelkedően jó, ez az átlag, amit megkell ütni manapság. Egyébként tényleg nem tűnik egy nagy durranásnak.

Gaben No.1 2012.01.02. 17:04:21

Nehogy azt mond már, hogy a trailer első 27 másodperce az nem egy az egyben olyan, mint a Klónok támadása cirkuszi jelenete :O
Lehet én vagyok a hülye és miután Lucas elolvasta a regényt mindenképp bele akarta szőni. De azért a John Carter direktornak le kellett volna esnie, hogy ez ugyanaz, mint amit már 10 éve egyszer láttunk. Belenyúlhatott volna pár dologba és akkor rögtön nem mondanám ezt. De így olyan, mintha egy már meglévő film jelenetét vágta volna ki és ez szerintem igenis ebben a formában copyzás.

Blaine 2012.01.02. 17:54:11

Csak hogy örüljetek az Asylum is csinált egy Princess of the Mars-ot. A könyv ismeretében meg kéne nézni azt is,hogy vajon mennyit változtattak rajta.

hellboi 2012.01.02. 18:13:54

Az Avalarról csak annyit hogy, azt úgy ollózták össze innen-onnan, semmi eredeti nincs benne (csak a látvány) szóval én ennek a filmnek nagyon fogok örülni.. ennek legalább eredeti a története!

rammsteinfan 2012.01.02. 19:45:50

Sziasztok ,engem az az Iron Sky hozott lázba de ez is jó filmnek tűnik, szerintem egyáltalán nem kopi .

hunrikk 2012.01.02. 20:02:01

Nem tudom,hogy miért mondjátok erre a filmre, hogy "már előre borítékolható a bukás" .Szerintem ez a film legalább 1 szer nézhető lesz,De a mai világba (SAJNOS) nem is kell már más, csak hogy izgalmas- látványgazdag legyen 1 film.

hunrikk 2012.01.02. 20:07:56

Ha már írok :) akkor (Sokadszor)figyelmetekbe ajánlanám az Alien vs Ninja című japán filmet.Borzalmas,ám hozzáteszem baráti társasággal nézhető.Szerintem megérdemli hogy kikerüljön.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.01.02. 21:31:08

véleményem szerint pont azzal fogod elrontani az élményt, hogy elolvasod a regényt előtte,amikor a GYU kijött, minden könyvfanatikus azon pörgött mennyire elkúrta az egészet Jackson, hogy önkényesen átírt ezt meg azt, én akkor már évekkel korábban olvastam a regényt, de azon kevesek közé tartozok, akiknek a film sokkal többet adott, vagy pedig TÖKÉLETES feldolgozást,most hogy jön a Hobbit, nem tudom lőtte elolvassam e végre a Babót, vagy hagyjam inkább a könyvet a film utánra ezúttal

a John Cartert elsősorban azok szidják már akik olvasták Burroughs műveit (egyébként ne a Mars Hercegnőjét olvasd el, hanem a John Cartert! mert arról szól majd a film) és azok meg vakargatják az állukat akik azt sem tudják mi fán terem az egész

Avatarnál azért ha egy őszinte mondat lesz már csak jobb lehet, a D-9-et már most alázza látványban, a Star Trek meg (hááát kérdezz meg pár Star Trek fanatikot mit szólnak az alternatív idősíkhoz és néhány karakterhez). Szóval nem érte ezt a John Carter fikkantást - bár a Disney logó tényleg rossz ómen, a Karib többi részét is elszúrták, de én azért bizakodó vagyok.

Egyébként ne reménykedj, a Dűne után semmi sem fog már lenyűgözni soha. :)

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.01.02. 22:05:02

@hunrikk: Anyagi buktára gondoltam, a'la Perzsia hercege, egyébként én is úgy gondolom, hogy azért egyszer biztos meg lehet majd nézni.

@scal: Ahogy haladok a Dűnével, én is egyre jobban kezdek félni ettől! :)
Azt hittem a Mars hercegnője az első... na majd utánajárok akkor alaposabban.

Egyébként nekem nincs gondom azzal, hogy külön kezeljem a filmet és a regényt, de jó, ha van egy összehasonlítási alap kezdésnek.

Mondhat bármit a sok törzsgyökeres trekkie, számomra a Star Trek akkora élmény volt, amihez foghatót talán még nem is éltem át moziban. Tátott száj és könnyes szem, egyszerűen imádtam, és nagyon magasra tette a lécet a szórakoztató sci-fik műfajában. Jó lenne ha a John Carter megugraná, de a Disney-logó miatt nem valószínű.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.01.03. 04:04:12

szerintem a Star Trek meg a JC egyszerűen nem egy liga, eszembe nem jutna összehasonlítani

amúgy a Mars Hercegnője az első a sorozatben azt jól tudod, csak külön van egy John Carter és ez annak a feldolgozása, aki a megalkotott marsi világra kerül, szóval a Mars sorozatból inkább a hátterét fogod tudni levonni

parancsolj: hu.wikipedia.org/wiki/Edgar_Rice_Burroughs

egyébként azt mondják ez a sorozat is ugyanolyan lett mint a Dűne, hogy jó jó utána még a pár folytatás, de az első három könyv az alap

Capowne 2012.01.03. 06:01:10

Azért én megnézném azt az embert aki "Avatar copy" jelszóval próbál leégetni egy filmet, pláne hogy én azóta se láttam még egy ilyen szinten össze ollózott filmet, mint az a Pocahontas 2.0
filmbuzi.hu/files/2010/pocavatar-medium.jpg
aki esetleg még nem látta :D

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2012.01.03. 22:22:49

Látványilag biztosan király lesz, a történetnél meg ugyanaz lesz, mint a Tintinnel. Alap művek, és az elmúlt évtizedekben merítettek belőlük a filmek, így a saját adaptációjuk sablonosnak fog tűnni.

filmkiller · http://rosszfilmekoldal.blog.hu/ 2012.01.03. 23:27:09

Én némi Szomszédok feelinget is felfedeztem a trailer-ben, na meg a barátok közt-ből is van benne jócskán :dddddddddddddd

SlyZero 2012.01.04. 14:58:05

"előtte befejezem a Dűnét, ami után azt hiszem nehéz lesz bárminek lenyűgöznie"

Az Alapítvány triológiát azért megpróbálnám.
A John Carternél viszont erősen kérdéses, hogy mennyire fogja hozni a regények színvonalát...
süti beállítások módosítása