Őszintén szólva egyelőre nem úgy néz ki, hogy az idei filmév überelni fogja akármelyik korábbit, inkább mintha csak bemelegítés lenne 2015-re. Azért még így is bőven akadtak ígéretes alkotások, amikből össze is írtam az általam legjobban várt 10-et (plusz még néhányat röviden).
10. Amerika kapitány: A tél katonája
Kicsit félve (hiszen előzetesek terén az első rész is magasra tette a lécet), kicsit bizakodva (hiszen tényleg baromi jól néz ki a film!) várom a Marvel egyre megalománabb univerzumegyesítésének újabb fejezetét, ami remélhetőleg egy darabig az utolsó lesz a három húzónév (Kapitány, Thor, Vasember) saját filmjei közül, és végre az újabb, vagy eddig háttérbe szorított karakterekre is szánnak egy kis időt. Mindenesetre a film jobbnak tűnik, mint az első rész, ráadásul Robert Redford is van benne. Ez nekem már elég a sereghajtáshoz.
9. Sabotage
Arnold Schwarzeneggert szeretjük. Pont. Ezért bocsátottuk meg neki zokszó nélkül az utóbbi évek nosztalgiázós jópofizásait (The Expendables 1-2, Szupercella, Erőnek erejével), most viszont tényleg lehet okunk a bizakodásra, mert a Sabotage még azzal együtt is egy bitang jó akciófilmnek néz ki, hogy a főszereplője történetesen kedvenc testépítő politikusunk. Aki ráadásul talán végre valóban komolyan is veszi magát.
8. X-men: Az eljövendő múlt napjai
Ez lesz a hetedik X-men film a sorban. Szinte hihetetlen, hogy a franchise nem fáradt ki (még úgy sem, hogy szinte csak és kizárólag Farkast erőltetik még mindig), sőt! Mintha most kezdene csak igazán magára találni, és ez a film simán lehet a hab a tortán. Szerintem hatalmas ötlet összemosni a zseniális First Class és a klasszikus trilógia történetszálait, az meg, hogy egyszerre láthatjuk Ian McKellent és Michael Fassbendert Magnetot játszani… ááááááááááh, csak hadd lássuk már!!!
7. Sin City: A Dame to Kill for
Ez már csak azért is ide kívánkozik, mert összesen 8 éve várunk rá töretlenül. Bemutatni gondolom nem nagyon kell, ennyi idő bőven elég volt ahhoz, hogy mindenki megnézze – jó sokszor! – a kultikus első részt. Ha a folytatás épphogycsak megközelíti annak a színvonalát, mi már akkor is jól járunk.
6. The Expendables 3
Oké, lehet hogy már kicsit fárasztó ez az egész, és őszintén szólva én azért titkon bízom benne, hogy ez lesz az utolsó… de basszus, végignéztetek már a stáblistán???
5. Grand Budapest Hotel
A sok agyatlan látvány- és akcióorgia után (vagy között…) érdemes figyelmet szentelni Wes Anderson új filmjére, amit már a szereplőgárda miatt is kötelező lesz látni, de akkor még nem beszéltünk arról a brilliánsan giccses színvilágról, az önfeledt hangulatról és arról a rengeteg pozitív energiáról, ami csak úgy áradt az előzeteséből. Simán lehet belőle az év filmje!
4. Godzilla
Oké, oké, ez se lesz több mint a Tűzgyűrű, de… na!
3. Edge of Tomorrow
Tom Cruise-nak tavaly is jól sült el a sci-fis szereplése, az idei pedig még ütősebb domborításnak tűnik. Überlátványos, ugyanakkor érdekesnek és izgalmasnak ígérkező alapötlettel bíró filmnek tűnik ez a Forráskód és a Battletech keresztezésének tűnő akciófilm, aminek az alapja egy – állítólag nagyon jó – japán regény. Elég ínycsiklandozónak ígérkezik, csak nehogy úgy járjunk, mint az Elysiumnál.
2. Berandal
A The Raid: Redemption folytatása. Már az előzetes is felsöpörte a mezőnyt, hát még a hír, hogy 2 és fél órás lesz! Az akciók nyilván megint oda fognak tenni, a jó sztoriban pedig csak reménykedni tudunk. Ha az is meglesz, akkor akár klasszikussá is válhat.
1. Singham 2
Azért nincsenek Singham-viccek, mert Sinham-mal viccelni életveszélyes!
Nem vagyok akkora rajongó, mint Sorter, mert azért messze nem tökéletes alkotásról beszélünk, de ha mondanom kellene egy filmet, ami az utóbbi négy-öt évben úgy istenigazán lenyűgözött, akkor az a Singham. Ez az indiai őrültség nem pusztán feltörölte velem a padlót, hanem leitatott, táncra perdített, aztán úgy meglovagolt, mint még soha semmi! Egyszerűen leírhatatlan az a hullámvasút, amit ez a film kínál: hatalmas ívvel rendelkező történet, rengeteg szereplő, abszurditásig eltúlzott akciójelenetek, amik viszont úgy vannak vágva, hogy leborulok előtte, idióta humor és meghökkentően jó musical-betétek váltakoznak sokkoló és merész jelenetekkel, miközben van kedves szerelmi szál, nagyon működő főgonosz, társadalomkritika, gyönyörű, színes látványvilág, két és fél órás hossz, és mindez megfejelve egy olyan szintű kultuszteremtéssel, amihez képest Chuck Norris csupán egy semmirekellő statiszta. Az biztos, hogy a Singham élvezetéhez komoly nyitottságra van szükség, de az is biztos, hogy ezt a filmet nem elég egyszer látni. Hogy ebből a fantasztikus mindfuckból kapunk még egy adagot, annál jobb hírt idén még nem hallottam!
És még néhány érdekesnek ígérkező film:
LEGO: The Movie - Tekintve, hogy a Lego-játékok egyre nagyobb népszerűségnek - és elismerésnek - örvendenek, várható volt már egy mozifilm... ami nem is tűnik olyan rossznak! Színtiszta paródia, sok-sok lego-kockával.
Robotzsaru - Lehet hogy felesleges, lehet hogy nem lesz jó, de az is lehet, hogy a Dredd-ről is ugyanezt hitték sokan. Hátha megismétlődik a bravúr!
300: A birodalom hajnala - Látvány, látvány, látvány...
A hobbit: Oda-vissza - Ja, csak a szokásos!
Non-stop - Liam Neeson ismét segget rúg, ráadásul ezúttal egy érdekesnek tűnő sztori keretében. Akár jó is lehet.
Noé - Látvány, látvány, látvány... és Darren Aronofsky!
22 Jump Street - Az első hatalmas meglepetés volt, a másodiknak csak azt szintet kell tartani, és már jók is vagyunk.
Interstellar - Nolan legújabb sci-fije, ami csak azért nem fért fel a top10-be, mert még egyelőre nem sokat tudni róla. De nyilván ütni fog!
Need for Speed - Biztos vagyok benne, hogy nem lesz jó film, mégis, Aaron Paul miatt megadom neki az esélyt: az a srác egy zseni!
Így neveld a sárkányodat 2 - Az első részt már csak az utolsó jelenet miatt is mesterműnek tartom. Nem hiszem, hogy újra sikerül annyira jó filmet összehozni, de nagyot nem csalódhatunk ebben sem.
Million Way to Die in the West - Két Ted között egy kis western... Seth McFarlane-től minden jöhet!
És ti milyen filmeket vártok a legjobban idén?
Utolsó kommentek