Baaad Movies - Doom
2020.04.13. 17:49 | Sorter | 8 komment
Címkék: after évad
A bejegyzés trackback címe:
https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr9815610134
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BerserkerGyusz 2020.04.13. 19:22:52
Sziasztok!
Először is gratulálok a bemutatódhoz Sorter jó volt újra bemutatóban hallani a hangod.Másodszor amivel nekem gondom volt az a szokásos videó játék/számítógépes játék adaptációs probléma.Valaki magyarázza már meg hogy egy jól megírt,vagy emlékezetes vagy csak nem sablon történetet/settinget átalakítani egy kínosan sokszor látott béna sztorivá/settingé alakítgatni.Az alkotók(főleg a forgatókönyvírókra gondolok) felkelnek és azt mondják:"Ennek vagy annak a játéknak (éppen amin dolgoznak) a sztorija nem elég klisés?Akkor átírom egy ezerszer látott megoldásra."
Persze nem kell egy történet központú játékról beszélni,és valljuk be például a Doom játékokat sem az acélos történetük miatt szeretjük.És nem is arról van szó hogy bizonyos elemeket ne alakítsanak át mert ami a játékban működik filmen nem biztos,rendeben.DE!Miért kellet a Doom pokolból idekerült szörnyeit,portálos történetét egy klisés már 2005-ben is agyonhasznált klisére nevezetesen a félresikerült biológiai emberkísérletes-zombis marhaságra cserélni.Ugyanez a Bloodrayne filmre is igaz:A film egy a középkorban játszódó vámpíros klisés ökörség volt szemben a játék ami 2.világháborúban játszódott.Lehet a játék sem volt a legjobb de már csak a 2.világháborús setting miatt sem volt ennyire klisés,mert a 2.világháborúban játszódó vámpíros sztori azért nem egy mindennapos dolog sem a játék sem a filmiparban.Miért kell egy játékot ennyire kiherélni-átalakítani hogy igazodjon a közízléshez,vagy az aktuális trendhez például sztori ügyileg mint az előbb említett két esetben,hiszen kapásból ezek jutottak eszembe?!
Már majdnem berágtam amúgy Sorter hogy miért nem a 2019-es adaptációt mutatod be hiszen ez a blog erre van,és az a film bőven megérdemli hogy itt a Baaad Movies-ban szerepeljen.De a videó vége megnyugtatott.Ez a 2005-ös adaptáció egy valóságos mestermű a 14 évvel később katasztrófához képest,amivel szerintem konkrétan embereket(elsősorban régi Doom-osokat)kínozni-vallatni lehet!
Először is gratulálok a bemutatódhoz Sorter jó volt újra bemutatóban hallani a hangod.Másodszor amivel nekem gondom volt az a szokásos videó játék/számítógépes játék adaptációs probléma.Valaki magyarázza már meg hogy egy jól megírt,vagy emlékezetes vagy csak nem sablon történetet/settinget átalakítani egy kínosan sokszor látott béna sztorivá/settingé alakítgatni.Az alkotók(főleg a forgatókönyvírókra gondolok) felkelnek és azt mondják:"Ennek vagy annak a játéknak (éppen amin dolgoznak) a sztorija nem elég klisés?Akkor átírom egy ezerszer látott megoldásra."
Persze nem kell egy történet központú játékról beszélni,és valljuk be például a Doom játékokat sem az acélos történetük miatt szeretjük.És nem is arról van szó hogy bizonyos elemeket ne alakítsanak át mert ami a játékban működik filmen nem biztos,rendeben.DE!Miért kellet a Doom pokolból idekerült szörnyeit,portálos történetét egy klisés már 2005-ben is agyonhasznált klisére nevezetesen a félresikerült biológiai emberkísérletes-zombis marhaságra cserélni.Ugyanez a Bloodrayne filmre is igaz:A film egy a középkorban játszódó vámpíros klisés ökörség volt szemben a játék ami 2.világháborúban játszódott.Lehet a játék sem volt a legjobb de már csak a 2.világháborús setting miatt sem volt ennyire klisés,mert a 2.világháborúban játszódó vámpíros sztori azért nem egy mindennapos dolog sem a játék sem a filmiparban.Miért kell egy játékot ennyire kiherélni-átalakítani hogy igazodjon a közízléshez,vagy az aktuális trendhez például sztori ügyileg mint az előbb említett két esetben,hiszen kapásból ezek jutottak eszembe?!
Már majdnem berágtam amúgy Sorter hogy miért nem a 2019-es adaptációt mutatod be hiszen ez a blog erre van,és az a film bőven megérdemli hogy itt a Baaad Movies-ban szerepeljen.De a videó vége megnyugtatott.Ez a 2005-ös adaptáció egy valóságos mestermű a 14 évvel később katasztrófához képest,amivel szerintem konkrétan embereket(elsősorban régi Doom-osokat)kínozni-vallatni lehet!
szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2020.04.14. 17:51:18
A félelmükben elfutó szörnyek már önmagukban megmutatják, mennyire előrelátó volt a film és reflektálni tudott a 11 évvel későbbi folytatásra :'D Nem értem mi a bajotok vele. Anno mikor elsőnek láttam nekem csak egy masszív, órákon át tartó fejfájást okozott. :D
Viccet félretéve, korrekt volt a bemutató!
Viccet félretéve, korrekt volt a bemutató!
BerserkerGyusz 2020.04.15. 19:19:15
@szogyenyi: Nem kötekedésképpen írom de az a 11 év valójában 14 volt:)
SARGE999 2020.04.16. 18:20:23
A Doom érdekessége, hogy az volt a legelső 3D-s FPS játék. A maga idejében az egyik legmagasztosabb játéknak számított (90-es évek első fele).
A harmadik rész szerintem nem lett méltó folytatás. Nekem elég idegesítő volt. A hangulat nagyon jó, a grafika is szép, de elég vontatott és unalmas volt. Nem ütött akkorát, mint kellett volna. Viszont minden, ami kimaradt a Doom 3-ból azt a Quake 4 pótolta. Számomra az volt az igazi ID visszatérés. Bár az sem volt túl félelmetes, de a hangulat és a pörgős akciók hozták a nívót.
Ez a Doom film számomra nem éri el azt a szintet, hogy filmnek lehessen nevezni. Még a Kaptár leggagyibb része is élvezhetőbb. Az FPS jelenet tök indokolatlan. Nem teszi jobbá az összképet. A Kick Ass-ben láthatunk hasonlót, de ott teljesen jól működik, és nem erőltetik hosszú percekig. A sok sötét jelenet szerintem csak azért van, mert úgy mégtöbb költségvetést ki tudnak spórolni. Abban az időben ez nagy divat volt. Például AVP2-ből se lehetett látni lófaszt se, viszont ha lehetett volna, akkor se ért volna többet. Szóval ez a Doom film számomra 0 pont és minősíthetetlen.
A harmadik rész szerintem nem lett méltó folytatás. Nekem elég idegesítő volt. A hangulat nagyon jó, a grafika is szép, de elég vontatott és unalmas volt. Nem ütött akkorát, mint kellett volna. Viszont minden, ami kimaradt a Doom 3-ból azt a Quake 4 pótolta. Számomra az volt az igazi ID visszatérés. Bár az sem volt túl félelmetes, de a hangulat és a pörgős akciók hozták a nívót.
Ez a Doom film számomra nem éri el azt a szintet, hogy filmnek lehessen nevezni. Még a Kaptár leggagyibb része is élvezhetőbb. Az FPS jelenet tök indokolatlan. Nem teszi jobbá az összképet. A Kick Ass-ben láthatunk hasonlót, de ott teljesen jól működik, és nem erőltetik hosszú percekig. A sok sötét jelenet szerintem csak azért van, mert úgy mégtöbb költségvetést ki tudnak spórolni. Abban az időben ez nagy divat volt. Például AVP2-ből se lehetett látni lófaszt se, viszont ha lehetett volna, akkor se ért volna többet. Szóval ez a Doom film számomra 0 pont és minősíthetetlen.
SZSZFilm 2020.04.19. 09:10:37
Jó videó lett.
De egy negatívumot kifelejtettél a filmből. Az, hogy a szörnyek és zombik valójában csak mutánsok voltak, míg az alapul szolgáló játékban mind pokolbéli lények és démonok voltak.
Mellesleg szerintem Dwayne Johnson karakterével sem volt semmi baj, csak az ő karaktere olyan volt, mint Burke az Alien 2-ből. Legalábbis a pálfordulása előtt voltak olyan momentumai, amik azt sugalták, hogy áruló lesz.
De egy negatívumot kifelejtettél a filmből. Az, hogy a szörnyek és zombik valójában csak mutánsok voltak, míg az alapul szolgáló játékban mind pokolbéli lények és démonok voltak.
Mellesleg szerintem Dwayne Johnson karakterével sem volt semmi baj, csak az ő karaktere olyan volt, mint Burke az Alien 2-ből. Legalábbis a pálfordulása előtt voltak olyan momentumai, amik azt sugalták, hogy áruló lesz.
Flowey 2020.04.21. 13:24:32
Láncfűrész azért van a Mars-bázison, mert a logisztikusok elrontották a rendelést, a Doom3-ban ez így benne is van az egyik PDA-n, hogy "Mit kezdjünk a Marson egy láda láncfűrésszel?"
Amúgy jó a bemutató, várom az "új" Doom filmről készültet is, mert ahhoz képest ez egy mestermunka.
Amúgy jó a bemutató, várom az "új" Doom filmről készültet is, mert ahhoz képest ez egy mestermunka.
mátrix01 2020.04.25. 21:08:07
Nekem nagyon tetszett maga a film. Lehet, hogy a játékhoz nem méltó (bár nem játszottam vele), de ha nem hozzá mérnénk, úgy teljesen jó film, és ez nagy teljesítmény egy játékadaptációnál. Nekem inkább a Kaptár fáj, az a film is sokkal rosszabb és nem igazán méltó a játékhoz.
Ragnois 2020.04.26. 19:29:05
Doom-nak csalódás, de összességében egy közepes akciófilm.
Nem rossz, megvannak a hibái, de csak akkor, ha nagyon nincs mit nézni.
Nem rossz, megvannak a hibái, de csak akkor, ha nagyon nincs mit nézni.
Utolsó kommentek