Utolsó kommentek

Baaad Movies

Sziasztok! A blogon olyan filmekről készítünk bemutató videókat, amik finoman szólva szánalmasak, illetve olyan filmeket is igyekszünk bemutatni, melyek magas színvonaluk ellenére nem kaptak elég elismerést és/vagy figyelmet ("gyöngyszemek"). Emellett találhattok cikkeket mindenféléről, de leginkább filmekkel kapcsolatban. E-mail címünk: andreee892@gmail.com

Retro Gamer csatorna

Twitter

Élménybeszámoló - A hobbit

2012.12.13. 21:41 | BlackSheep89 | 23 komment

Ismét Logan-nel közösen számolunk be az év egyik legjobban várt, és legnagyobb sikerének ígérkező produkciójáról, A gyűrűk ura előzményéről. Az élménybeszámoló hosszú lett és eléggé csapongó, viszont gyakorlatilag mindenről tudtunk beszélni, még ha kicsit összeszedetlenül is. Röviden: A film nem éri fel az eredeti trilógia grandiózusságát, de abszolút méltó hozzá! Eltérő stílus és hangnem, de a lényeg, A gyűrűk ura-feeling, az megvan!

A bejegyzés trackback címe:

https://baaadmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr174964361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darrell 2012.12.14. 06:58:55

Éppen most értem haza a vetítésről, nagyon jó volt újra látni középföldét nagy vásznon! Egyébként a koboldos jelenet, ha jól tévedek nem filler, több fillerre számítottam, de nem volt sok, és ráadásul ami volt, az is nagyon jól sikerült szerintem. :) A zenében nagyon tetszett még hogy mikor volt egy visszautalás, akkor az ahhoz kapcsolódó zenei betét szólt. Amúgy mindig jók a kétrészes beszámolóitok! :)

Cheers.

zecske 2012.12.14. 09:34:11

ja ismerem láttam meg megis van gyürük ura de eszt a dögunalmat de ,de az volt unalom köbön megnem veszem tuti.

zecske 2012.12.14. 09:34:18

gyenge, vontatott, unalmas 3 d meg semmire se jo.

akciok össsz fél ora közel 3 orás filmböl,aszta de nagy grandiozus film ez semmi.

janiboy 2012.12.14. 12:01:28

Szerintem ez valami eszméletlenül jól sikerült. Az a három óra kb egy órának tűnt, annyira néztem volna még.
Amúgy csak megjegyzem hogy nem csak a hobbit könyvet vették alapul a sztorinál, hanem a Gyűrűk Ura függelékből is rengeteg dolgot felhasználtak ( Pl az a rész amikor elmesélik Azog és Thorin első találkozását, de a Dol Guldoros szál meg Galadriel, Szarumán és Gandalf tanácskozása is szintén a függelékből átemelt rész.)
A Gollamos rész meg szerintem baromi jóra sikerült, én egyáltalán nem éreztem hosszúnak és a könyvben azt hiszem egy komplett fejezet foglalkozik vele.

Sokan azt mondják hogy Túl gyerekes lett, de szerintem ezt ennél jobban nem lehetett volna megcsinálni. Ha túl komolyra veszik akkor meg megölte volna a könyv szellemiségét.

Szóval én 10/10 et adnék a filmre. Alig várom a kövyetkezőt

Callinicus 2012.12.14. 13:13:38

hobbitfalva.uw.hu/xxx/irasok/KZSmiertvanelegemtolkienbol.pdf

Ajánlott olvasmány. :) Én nagyon jókat röhögtem rajta.

Bilbó azért van benne a történetben, mert 13 törp jött össze, és az szerencsétlen szám, Gandalf nem tudott végig velük lenni, és kellett lennie egy 14. tagnak, és Gandalf ezért beajánlotta 14.-nek. Ennyi.

A Sárkánynak a film 3. részének legvégén kéne lennie, ha korábban volt, az filler.

Gollamnak nem tudom mikor kéne lennie.

A trollok benne voltak a könyvben, viccesek voltak.

Egyáltalában harcnak nem kellett volna lennie a filmben lennie.

A TÖRPÖK PEDIG NEM KICSIK ÉS KOMOLYTALANOK! A törpök menők, lenyűgözőek, bátrak, a nyomorult kis elfeket puszta kézzel tördelik darabokra.
fc05.deviantart.net/fs70/f/2010/347/8/9/dwarf_vs_hook_by_guterrez-d34t697.jpg

Ha nem olvastad a Szilmarilokat ne mond, hogy legyen belőle film, mert fogalmad sem lehet, hogy az micsoda borzalom lenne.

Nem Gyűrűk Ura kell a népnek, hanem Warhammer Fantasy! Orkvadász sorozat!

www.tentonhammer.com/image/view/62242/preview

www.youtube.com/watch?v=JglnSrfJtyQ

www.youtube.com/watch?v=oSWZPus3StE

Jajj de felhúztatok ezzel a primitív törp hozzállással. :( Mintha a fantasy meg a törp faj, Tolkiennel lenne egyenlő, aztán már legalább harminc éve nem így van.

4.bp.blogspot.com/-xrwfjUprqq0/T72EvRqJ9MI/AAAAAAAABec/H4bOgoJvuHQ/s1600/Dwarf_vs_Orc_by_GENZOMAN.jpg

Callinicus 2012.12.14. 13:13:43

A könyvben Gollamtól gyűjti be Bilbó a Gyűrűt, egy találós-kérdés játék során, ahol az utolsó kérdés, hogy "Mi van a zsebemben?".

Callinicus 2012.12.14. 13:14:19

Ezeket a 10/10-eket nem értem, a 10 a megugorhatatlan kategória, aminél jobb film nincs, én életemben már rengeteg filmet láttam, de eddig EGYETLEN darabra adok 10-est, és talán két tucatra mondom, hogy 9.
A LoTR trilógia 7-es.

A Gyűrűk Ura filmek túl vannak szerintem hypeolva, annyi mondanivalóval, mint a Harry Potter, bár a filmek jobbak, de tényleg mögöttes tartalom annyi fért belé, mint egy tányér levesbe.

A Hobbit meg régebbi mint a LoTR, teljesen más hangulat, mese. Én olvastam a Hobbit regényt és a LoTR trilógiát is, bár már jó rég. Abból fejlődött ki a LoTR.

Az, hogy manapság a törpös poén meg hasra esést jelent, meg szánalmas. Nincs rá más szó, egyszerűen sutba vágja a fantasy világok, és a törp kultúrák több évtizedes fejlődését. Törp rajongóként igazán szomorúan veszem. :(

dzsingiszkán1227 2012.12.15. 08:43:38

@Callinicus: Neked melyik a tízes? csak mert én is úgy állok hozzá ehhez, h tízes film 2-3 van és kilences sincs sok (az eddig látott rengeteg film közül). Mondjuk nálam a Lotr 8-as...

dzsingiszkán1227 2012.12.15. 08:43:42

@Callinicus: Neked mi az az egy film? mert am a 10-est én is szűk marokkal mérem! kb. 5-6 filmre adok 10-est és kb 20, ami 9-est ér, viszont a Gyűrűk Ura trilógia nálam egy 8-ast ér (nekema harmadik rész annyira nem jön be, viszont az első kettő sokat húz rajta).

Callinicus 2012.12.15. 14:17:28

A másik most megírt kommentem van egy hatalmas, szentségtörés jellegű hiba, ki tudja megmondani, mi? :)

Callinicus 2012.12.15. 14:17:31

A "The Man From Earth" című isteni kinyilatkoztatás, így szerényen. :) Az a film tökéletes, tucatszor láttam, rengetegszer átgondoltam a benne elhangzottakat, de egyszerűen nem tudtam fogást találni a történetén. Feszültsége, drámája van és egyfajta költőiség is árad belőle, ja és a végén már nem is tűnik olyan nyálasnak.

Fontos, hogy ne magyar szinkronnal nézd, mert a magyar szinkron szar, - 200.000 dollár volt a film költségvetése ámerikában, képzelheted milyen szinkront kapott - az eredeti nyelven viszont lehengerlők a szinte névtelen színészek.

Ha szerencséd van, még a magyar címet sem tudod meg, mielőtt megnézed, mert a készítők megint megajánlották a saját tippjüket John Oldman történetének igazára, miközben az egész film arról szól, hogy nem lehet egy vita keretein belül igazolni, vagy cáfolni John történetét. És direkt nem akarom ellőni a film végét.

Persze ez nagyon személyes élmény, ahogy utána olvastam a film bizonyos háttér-információinak, még jobban megszerettem.

Talán az benne a csodálatos, - ezt a szót sem szoktam használni - hogy végig féltucat ember ül és beszélget egy szobában, néha páran kimennek az udvarra, de abszolút semmit sem történik, én mégis egy utazásnak éreztem a filmet. Hiába, "Everything is possible.".

A LoTR nálam azért csúszik le a 8-asról, mert lényegi mondanivalója nincs, a karakterek teljesen árnyalatlanok, karakterfejlődés kizárólag egy egyenes úton lehetséges, stb. A 7-est meg azért érdemli meg, mert mégiscsak a Fantasy irodalom startkövének megfelelő minőségű adaptációja.
A Csillagok Háborúja trilógia 8-as, a kilencesről az szedi le, hogy a történet tele van hibákkal, logikai buktatókkal, azt is mondhatnám, hogy az egész egy hülyeség, de mindez akkora stílussal előadva, ami szinte Quentin Tarantinoi magasságokat kísért. (Greedo Shoot First!) A tíz legjobb fantasy film listában helye lenne, de alighanem a LoTR-nek is, mivel fantasy filmekből elég sovány a kínálat. :( Warhammer Fantasy The Moviet a népnek! :)
Ja és a teljes LoTR trilógiában egy fele akkora fordulat sincs, (olvastam és láttam is) mint hogy: No. I am Your Father.

Callinicus 2012.12.15. 22:45:40

Na megnéztem.
Gyakorlatilag a könyv minden jellegzetes eseményét ellőtték az első filmben, és még hozzá toldottak olyan két órányi egyebet, fogalmam sincs, mivel lehet még másik két filmet kitölteni. Ja a sárkány, a hordólovaglás, meg a nagy csata kimaradt, amúgy a könyvnek kábé vége is.

Amúgy jó volt, de érdemes hozzá nem olvasni a Hobbitot és a Gyűrűk Urát.

Azt hiszem ez a világ első filmje, amiben egyetlen az emberi fajba tartozó szereplő sincs.

Az antropomorf rajzfilmek nem számítanak.

ZsaniCsilla 2012.12.15. 22:45:48

Valószínűleg nincs olyan Gyűrűk ura rajongó a földkerekségen, aki nem esett bele abba a hibába, hogy egy komoly, epic trilógiát, és nem egy bájos gyerekmesét várt ettől a filmtől. Én is így voltam vele - pedig olvastam nem egyszer a könyvet - és biza el kellett jutnom a trollokig, mire leesett, basszus ez akkor is csak egy kölyköknek szánt történet marad, ha én foggal körömmel tiltakozok ellene. Innentől kezdve megbocsátottam - visszamenőleg is - a kevésbé szalonképes poénokat (Böfögő törpök, kac-kac.)
Ja, a trollok meg a regényben is a retardáltság megtestesítői, csak hát Tolkien meglátása szerint ennél sokkal szerényem méretű eszetlenség is elegendő a címhez. :)
Ó, és még valami, ami valószínűleg a legelvakultabb fanokon kívül az égvilágon SENKIT sem érdekel, de mint érdekesség azért én mégis elmondanám....
A Gyűrűk Ura meg úgy amblokk az egész Tolkieni világ... nem fantasy. Az okosok modern mitológának hívják, és nagyjából annyira tekintik fantasynak mint mondjuk egy Gilgames eposzt, vagy egy Iliászt. Hogy miért, azt faszán meg lehetne magyarázni irodalmászilag meg bölcsészileg, de ebbe inkább tényleg ne menjünk bele.
A film király volt, még egyszer feliratosan meg akarom tekinteti moziban.

Lac1 2012.12.16. 11:07:28

@Callinicus: Hát mondjuk az én szememben a The Man from Earth egy klassz film, de túl sok sebből vérzik ahhoz, hogy akár 9-est vagy 8-ast adjak rá. Egy 7-est azért elmenne részemről, bár sosem hittem abban, hogy a filmeket lehetne egyetlen számmal bármi módon informatívan jellemezni azon kívül, hogy mekkora élvezeti értéket nyújtott a nézőnek, ami pedig a legszigorúbb értelemben véve a szubjektivitás definíciója lehetne.

Mellesleg én úgy vagyok vele, hogy számomra addig nem hiteles egy "kritikus", amíg nem adott valamire maximum pontszámot. Az másodlagos, hogy mit, de ha soha nem nyilatkozott arról, hogy mi a "'10/10" vagy "5/5" vagy "n/n", addig nem tudok a véleményében bízni. Hogyan bízhatnék, ha a véleménye szerint a valaha készült vagy életében látott legjobb film sem éri el a maximum pontszámot? Akkor mit ért maximum pontszám alatt? A filmművészet sosem látott platóni ideáját? Magyarán az ilyen "kritikusoknál" erős mindig bennem a gyanú, hogy valójában jobb szeretnek a kritikus szerepében tetszelegve oltani (~ fikázni).

Így aztán számomra informatívabb, ha egy szimpla kommentelő ad 10/10-et egy filmre, ezzel jelezve, hogy neki maximálisan kielégítette az elvárásait, mint egy kritikus 8/10 értékelése, amibe megpróbál mindenféle objektív vagy annak mondott szempont alapján belezsúfolni egyébként gyakran szintén szubjektív állításokat. Akkor működhet, ha az ember ismeri már a kritikus észjárást és igényeit, és az alapján képet alkothat arról, hogy adott filmről való bizonyos vélekedése mit is jelenthet az olvasó számára.

Callinicus 2012.12.16. 11:07:30

A Gyűrűk Ura nem fantasy?
Kérném definiálni a fantasyt, mert általában az szokott lenni, hogy a gyűrűk urától felfelé minden, ami nem tudományos alapokon nyugszik. Attól még, hogy valami ki van dolgozva, még fantasy marad.

Amúgy szörnyű a kettősség a filmben, visszataszító ahogy egy teljes faj hanyatlását, hányattatását és bukását bemutatja! Utoljára ilyen csúnyán Tolkien bánt el a törp fajjal, pedig amikor komolyan veszik őket, és a hozzájuk illő humorral kezelik - és az elfeket is a hozzájuk illő humorral kezelik - akkor bizony a törpök bárkit térdkalácson vágnak, hogy az arcába köpjenek, hogyha esetleg helyettük akar holmi orkokat lemészárolni. Egy törp nem csúzlival meg tőrrel hadakozik, hanem pöröllyel és csatabárddal, nem inal fel mókusként egy fára, hanem megveti a lábát, ami rövid és elfutni úgysem tudna vele, de nincs az az ork ami keresztülmehetne egy törp sorfalon. A törpök a fém és a kő megmunkálásnak mesterei, és szakálltűt öntenek belőle, ha holmi elf konyhakéseket próbálnak rájuk sózni.
Ja és el tudják olvasni a saját ősi rúnáikat, nem kell pitypangzabáló, frigid, hegyesfülű selyemfiúkhoz rohangálniuk szótárért.
Minden valódi törp rajongó nevében törpfejszés rémálmokat kívánok a rendezőnek.

Hú de felhúzott ez az amúgy nagyon szórakoztató film, hiába túl sok fantasyt ismerek. :)

Callinicus 2012.12.16. 11:07:32

Bennem maradt egy feloldhatatlan kérdés.

Gandalf talál egy elf kardot, ami "Az ellenség pörölye" néven fut.

Milyen gombát kell rendelni Radagasttól, hogy pörölynek kereszteljek egy kardot??? Asszem a könyvben is valami ilyesmi neve volt, - akkor Tolkien gombázott sokat - de ez komolyan, sok ponton bántott a film, de ezt egyszerűen nem vagyok képes feloldani magamban.

Callinicus 2012.12.16. 14:53:48

@Lac1:
A The Man From Earth túl sok sebből vérzik? Én egyet sem találtam, pedig mint mondtam jelentős időt töltöttem el kettesben azzal a filmmel. :)
Nekem pont attól 10-es, hogy bármilyen kérdést is tettem fel a film cselekményével kapcsolatban, - már ha cselekménynek lehet nevezni - arra megtaláltam a választ, vagy egy lehetséges választ. Ezt pedig nem sok film, főleg a sci-fik közül nem sok mondhatja el magáról. Bár nem egyértelmű, hogy a The Man From Earth milyen kategóriába esik.

Lehet, hogy ha valaki még egy filmre sem mondta, hogy 10-est ér, de könyvre már mondta. 10-es könyv nekem a Dűne. Szintén a maximális sci-fi élmény, következetes, ugyanakkor ha valaki csak felszínesen nézi, könnyen fantasynek vélheti, pedig minden képesség és jelenség a Dűnében tudományos gyökerű. És ami a legfontosabb, hogy egy nagyon olvasmányos, mozgalmas, kalandos könyvről beszélünk. Mindenképp jobb élmény olvasni mint a Gyűrűk Urát vagy a Trónok Harcát.

Lehet ez sokaknak szentségtörés - belinkelem megint azt az írást amit fentebb tettem - de a LOTR-ben, a karakterek egysíkúak, különösebb mondanivalóval, vagy zseniális dialógusokkal sem bír, egyfajta hangulata van, meg hát tényleg elismerem, mint a fantasy irodalom alappírélét, de ez kicsit olyan, mintha azt állítanánk, hogy a Ford T Modell a legjobb autó valaha, a leggyorsabb, legszebb, legfejlettebb, pedig nem szabadna túllépni azon amit ezek az egykori újítások megérdemelnek.
Az meg, hogy Tolkien kidolgozott egy komplett világot a dolog mögé, nem emeli más világok fölé, mert ő ezzel feltett egy lécet, amit azóta minden valamire való fantasynak kötelező megugrania. Olvassátok el csak a magyar M.A.G.U.S. vagy Káosz RPG világának, mitológiájának leírását, hogy határokon kívülre ne is menjek.
hobbitfalva.uw.hu/xxx/irasok/KZSmiertvanelegemtolkienbol.pdf

Ja és az egész LOTR témának elképesztően banális megoldása lehetett volna, de persze, Tolkien nem látott ki a saját világának nagysága mögül: (Ahogy Szirmai Gergely mondta a tegnapi kritikájában Deus ex Madár)
www.youtube.com/watch?v=1yqVD0swvWU

És lehet meg fogtok kövezni, de én ezt akkor is bírom. :)
www.youtube.com/watch?v=RLXgZhe-uDE

Lac1 2012.12.17. 14:20:35

@Callinicus: Nos, először Az őslakóról (The Man from Earth): maga az alapszituáció és annak kibontása is nagyon jól sikerült. De egy film nem csak történet, hanem dráma is. Történeti szempontból engem kissé zavart a filmben, hogy bizony közkeletű történelmi tévhiteket kezel tényként, például hogy Kolumbusz előtt úgy hitték volna, hogy a Föld lapos. A jézusos szálat is kicsit erőltetettnek éreztem, bennem számtalan megválaszolatlan kérdést hagyott, amit persze a történet megpróbál annyival letudni, hogy megmásították a valódi eseményeket.
A valóban lezajlott cselekmény, vagyis a végigmesélt estében pedig szerintem nem lett volna fontos az apa-fia vonal, legalábbis nem úgy, hogy ilyen huszárvágással ér véget. Szerintem elvétett lehetőség volt egy mély dráma bemutatására a két figura között. Szóval a legvége kicsit sántított.

Na én nem azt mondom, hogy nem lenne egy jó film, én is élveztem, jó hangulatú és nagyon érdekes volt, de voltak hibái számomra. Én akarva-akaratlan is a 12 dühös emberhez szoktam hasonlítani, a drámai alaphelyzet nagyon hasonlít. Kettejük közül nálam a 12 dühös ember az etalon, és Az őslakó – bár nagyon jó film – nem ér fel hozzá.

Most pedig a Gyűrűk Uráról: annak idején Kornya Zsoltot egyébként elég rendesen kiosztották az SFPortálon a linkelt írásáért a hazai írók, és szerintem többé-kevésbé jogosan. A legnagyobb hiba ebben az esetben, amit Kornya is elkövet, az az, hogy a Gyűrűk Urát fantasy regényként aposztrofálja.

Na most a Gyűrűk Ura nem fantasy, és nem regény, hanem mítosz. Mégpedig hangsúlyosan keresztényi gondolkodású mítosz. Ebből pedig az alábbi dolgok következnek:

– míg egy regény szereplői jellemek, addig egy mítosz archetípusokkal mesél. Ezért például nincs értelme számon kérni tőlük a döntéseiket, ugyanis a mítosz szereplőit nem jellemük (~motivációjuk) mozgatják, hanem a történetben betöltött szerepük. A mítoszok, mesék vonzereje épp ebben az archetipikusságban rejlik: valójában minden őstípus az emberi psziché megnyilvánulása, alszemélyisége, s ezért könnyen azonosíthatók és azonosulhatók. Ezért hasonlítanak annyira a világ összes mitikus történetei, mert mind az emberek kollektív lélektanjából merítkezik. Egyébként hasonlóképp értelmezhető ez a Star Wars-ra és a Harry Potter-re is. Nem véletlen, hogy ezek modern korunk legnépszerűbb történetei közé tartoznak.

Sokan tévesen azt állítják, hogy Tolkien egy élő, lélegző, kidolgozott világot akart alkotni Középföldével, de ez nem igaz. Tolkien egy fiktív mítosz hátteréül dolgozta ki a világot, ezért ugyanúgy nem valós törvényszerűségek mozgatják és alakítják a világot, ahogyan a szereplőit sem. És itt most nem a varázslatról van szó. A Szilmarilokban például a tündék úgy kezdenek el először fegyvert és páncélt készíteni, hogy nemhogy háborút, de még halált sem láttak soha azelőtt. Honnan tudhattak volna akkor bármit a hadviselésről? Sehonnan, egy maia szellem tanította meg őket rá, mint Prométheusz a görögök mítoszában, aki megtanította az embert a tűz használatára.

– A másik fontos dolog, amit a Gyűrűk Urával kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy mélyen keresztényi gondolkodás hatja át. Ezért számon kérni rajta olyan dolgokat, mint a deus ex machina, olyan, mint a paprikának felróni, hogy csípős. Noha Tolkien saját bevallása szerint következetesen kerülte bármiféle vallási felhangot kölcsönözni a műnek, mert nem prédikálni akart, hanem mesélni, azért a gondolkodásán mély nyomot hagyott, és ez tetten érhető a műveiben (a Gyűrűk Urában nem könnyű, de ha valaki olvasta a Szilmarilokat, az tudhatja, miről beszélek). De azt hiszem, legjobban éppen maga a mű az, ami felvilágosít minket a deus ex machinák okáról:
„A legbölcsebbek se látnak előre mindent. A szívem azt súgja, Gollamnak még jut valamilyen szerep, vagy jó, vagy rossz, mielőtt ennek vége lesz. Bilbó irgalma még sokak sorsára lesz hatással.
Mind így van ezzel, aki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. Nekünk arról kell döntenünk, mihez kezdjünk az idővel, amely megadatik. Más erők is munkálkodnak ám ezen a világon a gonoszon kívül. Bilbó arra rendeltetett, hogy meglelje a Gyűrűt, s ha ez igaz, úgy hozzád se véletlenül került. Ez bíztató gondolat.”

Persze, ha valakit alapvetően nem vonz, vagy éppenséggel taszít a keresztényi gondolkodásmód (Kornyáról éppenséggel tudom, hogy ki nem állhatja), akkor érthető, hogy nem fogékony ezekre a dolgokra. Ez nem is baj, de ettől még nem lesz maga a mű rosszabb.

Ami pedig a HISHE videót illeti, viccesnek vicces, magam is jót nevettem rajta annak idején :) Bár azóta elgondolkoztam rajta, és rájöttem, hogy nem működne. A Sasok, köztük Gwaihir erős és hatalmas teremtmények, a Gyűrűnek pedig nagyon erős akarata van. Ne feledjük, Gandalf még megérinteni, de még hordozni sem merte. Épp ez a Gyűrű csapdája, minél hatalmasabb valaki, annál nehezebb ellenállnia neki (emlékszünk Galadriel megkísértésére?). Épp ezért volt kiváló jelölt a hordozására egy hobbit, és ezért volt képes Bilbó annyi éven át dacolni a hatalmával. Mert a hobbitok nem törtnek nagyra, nem kívánják a világ sorsát befolyásolni. A törpök gyűrűi még a sárkányokat is megkísértették, pedig azok még csak nem is az Egy voltak. Vagyis Gwaihir ( a Sasok ura, aki kimenti Gandalfot kétszer, és a végén Frodót) aligha bírt volna ellenállni a létéért küzdő Gyűrűnek, miközben Frodó kiszolgáltatottan hever a karmai között. Még maga Frodó is elbukott a végső pillanatban, ezt Sasok meg nem oldhatták volna.

Callinicus 2012.12.17. 20:12:14

@Lac1:

Bár alapvetően tetszett a reagod, - és fel is veszem a kesztyűt - egy dologgal kicsit megsértettél, mégpedig, hogy mitikus méretű fordulatokat, eseményeket spoilereltél el a kedvenc filmemből, gyakorlatilag mindent, amit én izzadva próbáltam elkerülni a saját kommentemben. :( Igyekszem ezt nem megismételni... ha valaki eddig nem látta a filmet, az első élményt szerintem komolyan rombolhatja a reagod. Szerintem az a részlet üt.
Ha feliratosan nézted a filmet, John említi, hogy bár szinte biztos volt benne, hogy a Föld gömbölyű, egy kicsit azért megfertőzték a korszellemet átható babonák, (bár a tengerészek mindig is tudták, hogy nem lehet lapos, mivel a Föld görbülete miatt tűnik fel a szárazföld fokozatosan a horizonton, egyszerűen ez olyan Szent Tehén a jelenlegi kultúrában aminek nekimenni eposzi bátorság lenne) és valamennyire azért tartott a dologtól. Több ókori gondolkodót is említenek, aki már korábban hivatkozott rá, hogy a Föld gömbölyű.
A film végén pedig a fordulat utáni fordulat szerintem nagyon a helyére teszi az egészet, de megint csak spoileres kérdésről van szó, keress meg e-mailben, vagy skypeon megvitatom szívesen, pro-kontra.
Elismerem ez a film talán nem tökéletes, pusztán ahhoz az eddig általam látottak közül a legközelebb áll.

A 12 dühös ember nálam 9-es, valóban mestermű, a The Man From Earth viszont szerintem egy jobb film, tehát nagyobb pontértéken kell álljék.

Kitérnék a HISHE videóra, bár sorrendben nem ez következik:
Ha jobban megnézed a Sas, hogy védve legyen a Gyűrűtől Frodót viszi, Frodó viszi a Gyűrűt, és a Sas szeme be van kötve, hogy ne lehessen megrémíteni, Gandalf irányítja, és gondolom anti-air-artilleryként is funkcionálna, ha esetleg feltűnne egy Nazgul.
Ja és a Szem figyelmét meg a csapat többi tagja vonja el, akit nyilván a Sasok exportáltak a célhelyre, így még Sean Bean avagy Baromúr (lö Gyűrű Kúra) is túlélte volna a filmet.
És ahogy Puzsér is érvelt e mellett, talán érdemes lett volna ezt a projektet is megpróbálni, mielőtt odadobják Közép-Földe teljes férfi lakosságának nemzőképes túlnyomó hányadát. Bár engem utólag belegondolva idegesített a filmekben, hogy minden jelentős csatát megnyertek, Szauron gyakorlatilag végig szopta az egész hadjáratát, éppen csak átment Gondor határán és elfoglalt néhány jelentéktelen helyőrségű várat.

Talán abban te is egyet értesz velem, hogy akik ma Gyűrűk Ura rajongónak nevezik magukat, túlnyomó többségben talán ha a regényeket olvasták, de inkább csak megnézték minden évszakban egyszer a lotr rendezői változatát 12 órában. Ezek határozottan nem mítoszként tekintenek rá, hanem fantasyként, és szerintem többségében a fantasy irodalom alapkövének tekintjük a LoTR-t, nem pediglen mítosznak.

Amúgy ha már mítosz, mondjuk inkább hogy eposz, mert ugye az eposzi kellékek olyannyira nem állnak távol a LoTR-től, de ha klasszikus eposzokat veszünk számon, szerintem Odüsszeusz jelleme is meglehetősen szürke volt, voltak erényei, hibái, és az ellenségeinek is akadtak motivációi, az útján találkozott olyan karakterekkel, akik nem egyértelműen voltak gonoszok, csak valamiért úgy jártak.

Ja ha már mítosz, feltűnt, hogy a LoTR-ben senkinek sincs vallása? A varázslók néha-néha említik Ilúvatart, de amúgy lényegében mindenki ateista, vagy agnosztikus, vagy az ősei emlékét tiszteli. (Lásd Klingon vallás a Star Trekben.)

A Szilmarilokról elismerem, hogy mítoszgyűjtemény, - nem olvastam bevallom, szóval ez így kicsit gyenge lábakon áll - de a LoTR határozottan egy regény szerkezetét követi, regényként viselkedik, regény szagú, regény árban van, regényként van számon tartva és már az oviban is regény volt a jele.

És én nem kívánom minden értékét elvitatni a LoTR-nek, nem azt mondom, hogy "szar", egyszerűen csak méltatlanul túl van istenítve, miközben más világok méltatlanul háttérbe vannak szorítva, amikben valódi karakterek vannak, nemzetek, fajok, kultúrák, történetek.

Amúgy szerintem a Hobbitról nagyon érdekes skype beszélgetést tudnánk összehozni, pro kontra, csak kéne valaki aki felveszi, meg kirakja a blogjára. Hmm, Blacksheepbácsi? :)

Ja és a Star Wars kategóriáját tekintve egy fantasy űropera, űreposzként hallottam már hivatkozni rá, de szerintem néhol itt már összemostuk az eposzt és a mítoszt. A mítosz az Erő, az eposz pedig Luke (Meg Han Solo, egyébként a Magányos Han és az Égbenjáró Luke, ideális eposzi előtag). :)

www.youtube.com/watch?v=b3zjhkUaSJ0

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.12.18. 11:03:57

Nekem személy szerint nagyon tetszett. Simán tudtam volna még tovább nézni, csak hát vége lett... viszont a hatására elővettem a bővített LOTR trilógiát és elkezdtem újra megtekinteni. Sok meglepetést tartott az újrázás, hiszen az eddigi Hobbit utalásokat nem értette, de így már igen.

Eddig is nagyra tartottam a LOTR filmeket, de most már még nagyobbra.

zecske 2012.12.19. 09:14:10

no port.hu tiltva van komment hüm érdekes,kissé unalmas azzal jönni,hogy eszt nem kell gyürük urához mérni,hát mérte a loturo ,meg ha valaki má bocsánat szarnak tart egy filmet és lehetöség adott mért ne lehetne leirni ilyen álszentséget ecsém.

no de kellenek bevételek,jo nyilván nem az én kommentem miatt is meg máskor is volt tiltva no de valami csak volt,igen sokan csalodtak film miatt meg 3d lehet mindenhol másutt jo ,de ahol én nézem azis szintugy gyalázatos,ok,akinek tetszik áldásom rá de ne akarjuk má mindenáron bizonygatni hu ez mekkora film,akinek bejött váljék egézségére.

Yana25 2012.12.23. 17:32:22

Filler, ami egy könyvben sincs benne: az öreg Bilbós bevezető, Balin elmeséli a móriai csatát, Radagast figyelmezteti Gandalfot, menekülés a vargok elől, a végén mikor Bilbó megvédi Thórint

Filler, ami más könyvben van megemlítve: Dol Guldur, a Nekromanta, Fehér Tanács (vagyis Gandalf, Elrond, Galadriel és Szarumán beszélgetése)

Az összes többi jelenet mind benne van :)

Majd lesz két videóm is a Hobbitról, egyelőre még írás alatt mindkettő.

u.i.: Fuh... Szilmarillokból film? XD Az egyenlő a lehetetlennel. Emelem a kalapom Peter Jackson előtt, hogy sikerült megfilmesítenie a Gyűrűk Urát, de a Szilmarillok még neki se fog menni. Az olyan lenne, mintha meg akarnák filmesíteni a Révai nagy lexikont.

Clive Tharwen 2012.12.31. 16:34:01

Gollam a könyvben is ott van.
süti beállítások módosítása